Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-16, 19:24 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag stör mig på att det försvinner pengar ur det "preliminära" kontosaldot utan att detta redovisas eller motiveras på något som helst sett.

Vid kontakt med double har man inte fått det klargjort heller. Börjar bli lite väl många tusenlappar som det preliminära tickar ner med nu utan en förklaring. Jag kan köpa att folk avbokar sina köp men då vill jag se detta redovisat och motiverat.

Någon annan som märkt samma sak?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-16, 20:12 #12
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Originally posted by ztream@May 16 2006, 19:24
Jag stör mig på att det försvinner pengar ur det "preliminära" kontosaldot utan att detta redovisas eller motiveras på något som helst sett.

Någon annan som märkt samma sak?
Jag märkte detta för första gången idag faktiskt, dock var det bara nån hundring som försvann men jag hade ingen aning om att pengarna kunde tas tillbaka...

har double fått googlesjukan?
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-18, 10:58 #13
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Den vanligaste anledningen till att pengar "försvinner" från det preliminära saldot är helt enkelt att provisionen godkänts och flyttas till det godkända/tillgängliga saldot.

När det gäller ett enstaka köp som avbokas och liknande brukar vi inte meddela affiliaten ifråga, om det däremot rör sig om flera eller större justeringar så skickar vi alltid mail till berörda parter.

Det kan också hända att provision hamnar under granskning och därmed inte syns i det preliminära saldot. Dock kommer de pengarna tillbaka när vi slutfört granskningen. Tyvärr måste vi ägna en hel del tid på att leta efter "fusk", något som drabbar våra annonsörer, oss, och er affiliates som sköter er oklanderligt.

/ Dejan
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-27, 10:47 #14
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Snacka om att bli förvånad när jag såg ett minusbelopp på en commision.
Jag hade fått en sale på ett nytt program. Då visade det sig att en köpare hade använt ett presentkort och köpt varor för ett belopp som var mindre än presentkortet.

Då verkade det som att vi affiliates får stå för smällen. Detta måste vara ett fel hos Double. Jag anser inte att programet kan anses vara ansvarig utan problemet ligger hos Double, de skall inte kunna ge minus belop via ett sale eller lead.

Jag har mailat support utan att få svar.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-27, 16:27 #15
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
De synpunkter man har hört ifrån en del är väl just att man eventuellt får kolla upp noga vilka sidor man godkänner eller inte - för det finns som sagt säkerligen en hel del rätt innehållslösa sidor.

När det gäller ert program så skulle det inte passa mig - av den enkla anledningen att mina besökare är helt fel målgrupp, men säg att du sålt shakers och avtalet hade varit detsamma - då hade jag nappat direkt.
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-28, 15:52 #16
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
Vi är överlag mycket nöjda med Double, snabb support, helt ok system som hittils fungerat utan några problem, möjlighet att erbjuda enskilda affiliates bättre provision osv.

Vad gäller kvalité på affiliates så är det naturligtvis varierande, vi har ca 5-10 riktigt bra affiliates från Double resten kan man väll i stort sett glömma. Allt beror naturligtvis på vilket erbjudande man ger sina affiliates, vi kör 25% per avslut med ett symboliskt klickpris á 5 öre och har med detta erbjudande fått bra respons.

Personligen skulle jag vilja se de nya programmen (Zenianet, CJ, Zanox etc etc), ställa krav på minimierbjudanden istället för att propsa på fasta avgifter.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017