FAQ |
Kalender |
2006-05-12, 12:04 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har gjort allt för att försöka optimera min sida, men google vägrar indexera undersidor.
Någon som har lust att hjälpa mig med det, kanske ta en snabb titt på vad som hindrar google att indexera vissa sidor. http://www.bytspel.net/ Tack.. |
||
Svara med citat |
2006-05-12, 12:09 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur många sidor hos dig som Google indexerar beror väl till viss del också på hur väl du rankar i indexet?
|
|||
Svara med citat |
2006-05-12, 12:17 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Andra sidor jag har haft, som jag inte ens tänkt på att optimera för google, har google indexrat allt... och snabbt.. |
||
Svara med citat |
2006-05-12, 12:31 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har en svensk sida på ett danskt webbhotell, vilket kanske inte är helt optimalt vad jag förstått. Även om det inte har med saken att göra i det här fallet.
Kanske kan det vara läge att lägga till en sitemap?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-05-12, 12:57 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tänk på att det kan ta månader innan Google indexerar alla dina undersidor. Det går inte alltid med blixtens fart.
2006-05-12, 17:02 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Siten funkar inte för tillfället, men Google har indexerat 48 sidor, många är suplementals eftersom de är så lika varandra. Många av sidorna resulterar dessutom i 404r...
|
|||
Svara med citat |
2006-05-12, 17:18 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har, som jag har sett, samma description och keywords på alla sidor.
Så ändra descriptiontexten till vad sidorna handlar om, samma sak med keywords. |
|||
Svara med citat |
2006-05-15, 19:08 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen såg jag att jag har använder css "hidden" på de sidor som google inte indexerar.. kan det vara en anledning? det är inte en extern css-fil i detta fallet.. |
||
Svara med citat |
2006-05-15, 19:57 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-05-15, 20:17 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är inte stabilt att använda display:none.
Många adsense junkies gör det på sina spam siter och i sina kataloger (Se t.ex. Pagnus skräp-alog http://www.allaboutlinks.com/ - sök på "optimise" och kika i css filen /include/links.css så ser du att dessa element har "display:none".) Man klarar alltså sig om man använder extern css - tills att någon golar (jag?) ;P |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|