FAQ |
Kalender |
2006-05-31, 18:13 | #61 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag snacka just med antipiratbyrån, ser ut som att dom lärde sig från förra gången (bahnhof), denna gång gick de inte med in utan de gjorde bara en anmälan som sedan åklagaren håkan roswall pusha igenom.
Fortfarande inget nummer till den där håkan. |
||
2006-05-31, 18:19 | #62 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför gapas det, så fort polisen gör ett ingripande som man inte gillar, om "vadå polisbrist - nu hade man 50 man över" - tror ni verkligen poliserna själva planerar detta? Detta kommer från åklagarmyndigheten, troligen efter anmälan och påtryckning från både rättsinnehavare och folk på andra sidan Atlanten...
50 poliser är ju dels för att tillsalget skall gå fort och för att man snabbt skall kunna genomföra jobbet - man kraftsamlar för att väntetiderna skall bli korta i de fall man behöver återlämna maskiner. Har inte PRQ någon info tillgänglig? Port 80? Båda fick ju besök....
2006-05-31, 18:20 | #63 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
2006-05-31, 18:20 | #64 | |||
|
||||
Medlem
|
Johan H:
Alltså vad har du tänkt gör när du får numret till Håkan? Du kan inte göra ett skit mer än att klaga, och det kommer man inte långt med. Är det så att de tagit din server så lär du få vänta hjälper inte att kalla folk alla vad du nu gjort i denna tråd även denna jävla hönsjakt på telefonummer. Väx upp, inse fakta det är redan gjort vänta och se vad utgågen blir skapa sedan en anmälan mot det om det är så att du har allt på det gröna. Attt jaga och "hota" folk runt om kring, som är inblandade i detta kommer bara göra att din eventuella anmälan hamnar direkt i högen med "nerlagt". |
|||
2006-05-31, 18:22 | #65 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Johan H: håll oss uppdaterade, be att få titta på husranskan eftersom den även ska innefatta din egendom. Annars ska du genast motanmäla polisen för stöld.
|
|||
2006-05-31, 18:22 | #66 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
servrarna ställer sig på benen och springer iväg så fort de ser polisen eller? Jag har för mig att de ligger där de ligger ifall ingen människa flyttar på dem, och det är ju rätt svårt att flytta på en server om det står 1-2 poliser i hallen eller hur? Hade de varit 50 poliser så skulle de ju likaväl kunna kvalitetssäkra skiten på plats och kolla vilka burkar som har olaglig material och inte.. De kan ju logga in på min burk och göra detta snabbt, så slipper man bli drabbad. |
||
2006-05-31, 18:23 | #67 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För övrigt är inte skadestånd något som hamnar i högen nerlagt eftersom det inte är något åklagare fattar beslut om. Skadeståndstalan prövas i rätten.
2006-05-31, 18:27 | #68 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är klart som f-n att Johan gör rätt som driver på frågan. Än har det inte nämnts i media att det drabbat massor av kunder, de borde kontaktas av någon som drabbats själv på så sätt att det blir ett verkligt inkomstbortfall. Sånt brukar kvällspressen nappa på..
|
|||
2006-05-31, 18:27 | #69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har samma problem, har en server hos PRQ som nu är nere, den har ingenting alls med piratebay att göra. Är skitförbannad...
|
|||
2006-05-31, 18:27 | #70 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle inte vilja byta med er som drabbats.
Med tanke på hur långsam polisen är så skulle jag allvarligt fundera på att illa kvickt köpa in en ersättningsserver och köra igång någon annanstans. Att få tillbaka servrarna kommer säkert ta månader och att få ev ersättning tar säkert åratal om det ens är möjligt. |
|||
Stängt ämne |
|
|