FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Skaffade mig telefonabonemang och bredband från Telia kanske runt en månad innan årsskiftet.
Och nu på sommaren så bytte jag bostad, och jag flyttade mitt telefon & bredbands abonemang. Var inga problem med det. Fick papper den 16 Juni från Telia, där dom bekräftade flyttning av bredbands abonemang. Den 3 Juli fick jag papper igen från Telia. "Bekräftelse på byte av abonemang Vi bekräftar här att du beställt byte till abonemang Telia Bredband, upp till 2 Mbit/s" Ehh okej? Så jag har bytt från 2 Mbit/s till 2Mbit/s? Utan att ens att ha godkänt ett sådant stort byte... Priserna verkar stämma på detta "nya" abonemang, men bindningstiden har flyttats fram till 2007-06-05. Blir lite irriterad över att dom väljer att binda mig en längre tid vid bredbandet. (Visserligen skulle jag nog aldrig orkat byta allafall) Kan dom göra detta? Telia ringde för ett tag sen och erbjöd ett billigare telefon abonemang, vilket jag bytte till. Men inte bytte jag bredbandsabonemang samtidigt! Fick bekräftelse den 6 Juli att jag bytt telefonprisavtal. Jag kontaktade Telia angående detta. Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du måste gå tillbaka till det första avtalet du tecknade med Telia om bredband. I det bör det stå vad som gäller om du byter bostad och det är det du och Telia har att rätta sig efter.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|