FAQ |
Kalender |
2006-08-03, 12:47 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har under den senaste tiden jobbat en del med Google Maps API. Använder den flitigt på http://StockholmsStugan.se som jag strax är helt klar med.
Klar trevligt och kraftfullt måste jag väl säga. Dock verkar det inte finnas så många andra som jobbat med just Maps API'et. Tidigare var ju kartorna rätt mediokra över sverige ifrån Google, men oftast så har de bra detaljrikedom numera. Finns det fler därute som jobbat mot Google Map API'et? Vore kul att utbyta lite erfarenheter. Kan även assistera newbies om så önskas |
|||
Svara med citat |
2006-08-03, 13:52 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har provat API:et en del. Problemen som dyker upp har oftast inte med Googles API att göra, utan snarare problem med de data som man vill visa på kartan. I ditt fall, hus, så är det ju inte så lätt att få folk att pricka in sin tomt rätt på kartan, gissar jag.
Tvärr saknar ju Google API möjlighet för uppslagning av address till kartkoordinat, det finns bara för USA, tror jag. Hur löser du det? Använder du externa data för det? |
||
Svara med citat |
2006-08-03, 14:07 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Angående uppslagning av adresser så låter jag annonsörerna klicka själv på kartan vart deras stuga ligger. Har idag ingen automagisk koppling adress koordinat.
Då det är mest för presentation i stugannonsen så gör inte lite felklickning så mycket. Vore ju värre om man använder koordinaterna för annat än just positioneringen av en "plupp". Vore ju trevligt om geocoding'en ifrån Google snart även stödjer sverige. Men vi ligger väl inte topp 1 i prio direkt. // Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-09-08, 15:52 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det någon som tittat på att skapa en lista med poster bredvid kartan, för att vid mouseover aktivera rätt kartnål på kartan?
Vilken teknik har ni använt till det? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|