FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
skulle behöva tips och råd vilket som är det bästa sättet att skicka varor till kunder. Varorna är av typ t-shirts, kepsar, nyckelringar osv med ett ordervärde ofta mindre än 100 kr. Skulle man skicka som paket skulle ju själva frakten (via posten) bli mer än kostnaden för produkten/produkterna. Tips och råd emottages tacksamt. cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
MVH Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Skicka som B-Post sparar du några kronor till, sen använder vi postorderpåsar som också finns till rimlig kostnad.
mvh Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En frankeringmaskin har samma förmånliga vilkor som följesedel, men är smidigare. Bruka finnas och köpa i Solna beg. ( Där man mönstrade förut ) , köpte min maskin för 1500:- ny kostar dom 5000:- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Rent ekonomiskt ska man skicka en hel del innan det lönar sig att skaffa en frankeringsmaskin.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
En annan skilnad mellan brev och paket.
När du skickar paket får du ett kollinummer, så du kan spåra paketet om det kommer på villovägar. Paketet är då också försäkrat. Skickar du brev - har du ingenting om det kommer bort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om varuvärdet inte är allt för högt skulle jag rekommendera dig att skicka som brev. Under tiden jag drev min egen webbshop så försvann inte ett enda brev av cirka 1000 stycken.
Några gånger mejlade nån och hävdade att de inte fått sina varor. När jag då förklarade att det var mystiskt och aldrig hänt tidgare samt hänvisade de till postens kundtjänst så hörde de aldrig av sig mer. Kanske hittade de sitt paket eller så ljög dom och orkade inte fortsätta när man inte gick de till mötes direkt. På det nya företaget jag jobbar på har vi dock haft vissa problem, två försvunna brv på två veckor och då är det väldigt få beställningar som gått som brev under dessa veckor. Man får helt enkelt överväga om det är värt risken. Jag tycker dock det är värt att testa sen om det blir mycket strul så skicka som postpaket, kommer du upp i lite volymer så går dessa priser att förhandla ner rätt bra. Sidospår: Nån som vet en bra leverantör av postorderpåsar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Om ordervärdet är under 100 kr så är väl ändå postpaket inget alternativ? Skicka som brev. Vill du kunna spåra breven med kolli-id så kan du skicka rekommenderade brev. Då är de även försäkrade, men det blir betydligt dyrare. Skickar du mot postförskott så har du också ett kolli-id som du kan spåra. Det händer tyvärr att brev försvinner. Det vanligaste är att breven kommer fram, men att brevbäraren slarvar med aviseringen (om de är skrymmande). Då ligger de på en hylla i någon tobaksbutik och skräpar innan de går i retur efter en månad. Det händer bara väldigt sällan att ett brev försvinner helt spårlöst.
Angående postpaket så går det faktiskt att förhandla med posten om priserna där. Men man ska skicka ganska stora kvaniteter innan man kan förvänta sig en bra rabatt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|