FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis startat eget företag för min internetbutik Mediamera.com,
men butiken samt domänet är inte detsamma som företagsnamnet, företaget heter Snowpalm (pga att jag även har klädmärke), räcker det då att jag på internetbutikens framsida skriver > Mediamera™ is a part of SE company Snowpalm ® Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, du får ju driva hur många olika tjänster med olika namn du vill oavsett vad ditt företag heter (har du sett många affärer med 'AB' efter i namnet?)
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Gott
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur är det med bifirma? Måste man regga det då?
Sitter själv i samma sits. Eller räcker det bara med att man skriver på sajten, kvitton etc. "Företaget ägs och drivs utav" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En bifirma ska vara registrerad och då msåte ändå "huvudnamnet" stå med på alla officiella papper.
"butiken, en bifirma till Aktiebolaget AB" eller liknande
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har liknande, har ingen bifirma däremot splittat i verksamhetsuppdelningen @ PRV/SKV och kör bara med "" XXXXX är ett tjänstenamn tillhörande XXXXX " men korrekta juridiska uppgifter på kvitton, fakturor och avtal.
Nu är iofs den andre verksamheten väldigt liten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I mitt fall så har jag ett EF som ligger vilande just nu.
Ska nu åter starta upp det med ungefär samma syssla igen, men jag vill däremot byta namn. Tyckte att det kunde vara smidigt att bara regga en domän med det jag vill ha och sedan köra det som logga /varumärke fast med det gamla som juridiskt namn. Men det kanske är smidigare att byta ut namnet hos bolagsverket eller helt enkelt att ha kvar det gamla namnet. Hur skulle ni göra? Vill få upp det så snabbt som möjligt just nu. Största nackdelen till gamla namnet är att det är ganska långt och blir då en lite jobbig domän. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|