FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag undrar om namnet gulasidor är upphovsrättskyddad? Kan jag använder namnet i en del av min domän som www.mindomän.se/gulasidor ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Går att kontrollera på PRV.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En sökfunktion/register a´la gula sidorna under domännamnet gulasidor.se lär få problem.
Men som i ditt fall att endast döpa en innehållsmapp till gulasidor är nog helt riskfritt, även om gulasidor skulle vara varumärkesskyddat. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Byt annars till det populära gyllende sidorna
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det heter ju "Yellow Pages" på engelska också...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan berätta om en episod när jag jobbade på ett företag som sysslade med CD-bränning (ja det var bara företag som hade råd med det 1995).
Vi skulle göra en produktion som skulle heta "Gula CDn". Skulle innehålla alla sveriges adresser och postnummer. Vi fick genast Telia/Televerkets (tror det hette så då) jurister på oss STENHÅRT. Hotade med att stämma oss på mångmiljon-belopp! Och detta var enbart för att det var "för likt gula sidorna" enligt Telia... Så var försiktig med varumärken och stora företag. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||