FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Pinsamt eller vadå? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Riktigt, riktigt dåligt av Google.
Hur sjutton ska man kunna lita på annonseringen om de själva matchar sökord? Kan man lita på resten av systemet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte riktigt förstått hur detta har gått till.
Vadå Google matchar annonser? Man köper väl vissa sökord? Köper jag "bil", så visas väl inte annonsen under "säkerhet" o.s.v.? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med utökad matchning visar Google AdWords-systemet automatiskt dina annonser för mycket relevanta sökord, inklusive synonymer och relaterade fraser samt pluralformer även om de inte finns med i dina sökordslistor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Pinsamt värre, att ett sådant ord ens används i affärssammanhang är ju helt oförstårligt. Bra att Google tog på sig det hela i alla fall.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man har ju hört talas om "grävande journalism", men jag skulle bra gärna vilja veta hur Dagens Media grävde fram denna storyn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är nog inte så svårt att hitta såna missar.
Jag har själv letat efter "roliga" AdWords missar som genererats med bred matchning och dynamiska annonstexter. Just denna missade jag dock. Bra att Google tog på sig misstaget men det är ändå skrämmande att ett sånt ord överhuvudtaget kommer ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur kommer det sig att en IDG-artikel tar sig till Nyhetsdelen på WN? Hade vi inte i somras en diskussion om att de flesta besöker IDG och att spammande av mer eller mindre bra artiklar här därför inte är nödvändigt?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|