FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur öppnar man ett bankkonto i Norge eller Danmark?
Jag säljer varor via nätauktioner både i Danmark or Norge. Jag har krävt betalningar via Paypal, eWire, Payex mm men det fungerar inte alltid. Flesta kunder försvinner även efter attt ha vunnit auktionerna. Betalning till mitt konto i sverge kostar skjortan. Billigaste är i så fall att ha konton i bägge länderna och kunna nå konton via internet. Men hur gör man det? Jag försökte 1 år sedan men lyckades inte men gav upp lätt också. Kanske finns det sätt men jag orkade inte då att gräva mycket. Har någon av er erfarenhet av att öppna bankkonto i någon av länderna. Vilken bank det blir är inte alls viktigt så länge jag har internetbanking. Tacksam för några råd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ang bankkonto i Danmark, har du provat att ringa eller besöka Danske bank. Har för mig att man kan öppna ett konto från Sverige i Danmark.
Kolla på bankplatser .nu så ser du flera olika banker som du kanske kunde ringa och prata med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ditt loka bankkontors företagsavdelning ska kunna hjälpa dig med det.
De ska i vart fall kunna hänvisa dig rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
de flesta svenska banker har ngn typ av verksamhet i hela norden, Nordea framförallt... de skall kunna öppna insättningskonton i de olika länderna, alternativt ett pg, eller bg nummer i varje land.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|