FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idag fick jag erfara något nytt. Jag postade momsdeklaration till skatteverket och tog förgivet (i all hast) att portot betalas av mottagaren.. Men nej då.. Fick en typ faktura från posten på 30.50 kr där jag måste sätta dit x antal frimärken och skicka in, vad jag förstod det som.
![]() Så då vet ni som inte redan har gjort mitt misstav vad som händer om man slarvar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha. det där felet gjorde jag i början med mina deklarationer.
När jag väl noterade detta flera månader senare fick man lite panik.. Men visade sig att posten varit snälla och fakturorna slapp man =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Värre är det med kunder som sätter för lågt porto. Dels dröjjer posten ett par dagar och dessutom åker jag på mellanskillnaden..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett tips är att göra deklerationen digitalt. Då slipper man trams som porto och papper! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Detta har nog hänt de flesta(jag också) som skickar in moms/arbetsgivaravgifter-deklarationer så posten har nog gjort nått enkelt system för att skicka fakturor.
![]() Jag kör nu också digitalt så man slipper posta skiten. Jag tycker också att de borde sluta skicka hit arbetsgivaravgifterbreven när jag ändå sköter allt digitalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Kan man slippa så ska jag slippa! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det där händer att vi får några gånger om året...de verkar ha ganska skum kontroll av det där...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
brukar ni paya?
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har gått flera månader sedan dess, men jag tror inte någon påminnelse har kommit ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|