FAQ |
Kalender |
2007-03-23, 11:38 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Är det någon som har stenkoll på Copyright-regler, eller har någon bra länk som beskriver mitt problem? Om det inte står Copyrigt-text eller liknande någonstans på en hemsida, får man då plocka bilder mm och använda själv på sin hemsida? Eller är det någon som har bra tips på vart man kan skaffa bra bilder??? Mvh Peter |
||
Svara med citat |
2007-03-23, 11:47 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På första frågan är svaret nej - ingen skillnad enligt svensk upphovsrättslagstiftning.
På andra frågan kan www.istockphoto.com www.sxc.hu var bra startpunkter. Den första är billig och den andra gratis. Utbudet är stort på båda, och kvalitén är ibland förvånansvärt bra, även om det kanske inte är GettyImages..
2007-03-23, 12:57 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många trådar om samma sak blir det på ett år tro?
|
|||
Svara med citat |
2007-03-23, 14:16 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
P |
||
Svara med citat |
2007-03-23, 15:12 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För att säga det enkelt:
Allt material som uppnår verkshöjd faller automatiskt under upphovsrättslagen, oavsett om copyright är utsatt eller inte. |
||
Svara med citat |
2007-03-23, 19:19 | #6 | |||
|
||||
|
Citat:
Generellt så har jag svårt att förstå folk som inte ens orkar lägga ned 5 minuter på att söka svaret på en enkel fråga utan hellre skickar upp en ny tråd. Det är slött, dumt och förb* irriterande. Att skylla på att man inte har tid är nästan ännu dummare för det förutsätter att din tid är mer dyrbar än alla andras. Ett enkelt och bra svar har du fått av digiArt. |
|||
Svara med citat |
2007-04-02, 16:19 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag kan börja med att säga att min erfarenhet av internet-forum troligtvis är mycket mindre än din och säkert många andras här inne. Därför var det svårt för mig att veta vilka ämnen som är populära. Okej, det var en smula impulsivt att posta ett sådant hära ämne bara för att jag kom på frågan när jag hade ont om tid. Du har fått mig att ta det lite lugnare och för det ska du ha tack! Men jag förstår inte varför personer som du måste bli så sura i era inlägg bara för att man inte är like "vaken". Och så har jag en fråga; händer det aldrig att du postar något utan att först ha sökt igenom forumet efter det? Mvh Peter |
|||
Svara med citat |
2007-04-02, 20:46 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är lite tråkigt att det ska hackas på folk i var och varannan tråd. Det sänker bara stämningen på WN. Klart att en hel del saker kan vara irriterande, men bit ihop. Uppmuntra folk och skapa en skön stämning på WN och låt folk och fä känna sig välkomna hur "dumma" frågorna än kan vara. Alla har vi varit mer eller mindre totalt okunniga från början och någon gång ska det första steget tas.
Bar för att gnälla lite så är det irriterande vid en bevakning av en tråd att få epost där enda tillförda i tråden är något med typ "lär dig stava" eller något annat spydigt som inte svarar på frågan eller för tråden framåt. |
||
Svara med citat |
2007-04-02, 21:59 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men jävla trams att hacka på att en sökning inte gjordes.
|
||
Svara med citat |
2007-04-02, 22:35 | #10 | |||
|
||||
|
Citat:
Exempel: "Åååh vad jobbigt det var och tre av frågorna kunde jag inte svara på för jag hittade det inte på Google." Det sa en gymnasieelev till läraren i biologi i samband med en hemuppgift. Svaren fanns med i biologiboken i det stycke de skulle ha läst. Dessutom i en sammanfattningstext. Nej, inte nya trådar iallafall. Det är möjligtvis en vanesak men jag söker alltid efter svar innan jag frågar någon annan, det går som regel fortare. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|