FAQ |
Kalender |
2007-04-26, 08:43 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
RobotReplay är ett statistikverktyg där man kan följa användarnas musrörelser, klick och navigation under en session. Klistra in en enda rad javascript på dina webbsidor och det är klart att köra igång.
Det är inte fråga om övervakning, utan snarare för användbarhetsstudier på distans. Man kan se vart användarna tar vägen och var de kan stöta på problem och sedan förbättra webbplatsen i samma utsträckning. Texten från: backendmedia.se/2007/04/23/folj-dina-besokares-musrorelser-med-robotreplay Testa på: robotreplay.com |
||
Svara med citat |
2007-04-26, 08:59 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
coolt... tack för tipset
|
||
Svara med citat |
2007-04-26, 10:27 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är inte det samma princip som [Tapefailure]?
|
||
Svara med citat |
2007-04-26, 10:32 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Testade RobotReplay nu en snabbis, längsta filmen är 8min såhär långt, lite häftigt faktiskt Lär väl ta en del lagringsutrymme från dom att spara alla sessions..hah |
||
Svara med citat |
2007-04-26, 12:40 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag med testat, det var jävligt snyggt! Kul att se vad folk har för sig
Blev lite misstänksam när jag hittade följande i robot replays källkod: Kod:
<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript"> </script> <script type="text/javascript"> _uacct = "UA-94271-7"; urchinTracker(); </script> Men sen såg jag att de faktiskt uppmanar till att använda annan webbstatistik för att komplettera robotreplay... EDIT: Appropå titeln "RobotReplay - gratis att testa (just nu?)" så kan man läsa i robotreplays FAQ att det alltid kommer finnas ett gratisalternativ. |
||
Svara med citat |
2007-04-26, 15:47 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Häftig liten leksak.
Har kollat lite på den och har en 19 minuters som längst hittills. Dessvärre använder jag för mycket ajax på min sida (enda sättet att lära sig är ju att använda det) vilket inte ses med alltför blida ögon. Nu när jag behärskar ajax har det nog blivit dags att plocka bort de onödiga bitarna så kanske verktyget funkar bättre |
||
Svara med citat |
2007-04-26, 20:02 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
verkar grymt, men inte så kul med besökare med mig kanske som ibland bara kan sitta och leka runt med musen för att jag känner för det ^^ kanske bäst att man slutar upp med det så att att man inte får besök av män i vita rockar och får tillbringa natten i en cell med madrasserade väggar!
En fråga är dock bara om inte ett program som detta är ett steg i fel riktning om man ser det till den personliga integriteten, det känns som att exakt allt vi gör snart är övervakat. |
||
Svara med citat |
2007-04-26, 20:33 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är det med formulär, ser man informationen?
|
||
Svara med citat |
2007-04-26, 21:21 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-04-30, 20:09 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är lite buggigt. Muspekaren får ibland spel och klicken landar fel på sidan. Man kan se t.ex. att användaren klickar långt åt något håll och sen fyller i ett textfält - dvs det är uppenbart att klicket egentligen landade på textfältet.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|