FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tittar lite på olika tonermärken, då nytt skall handlas in första gången till denna skrivare.
Allmänt, brukar ni köpa originala kasetter (typ Canon, HP...) eller tycker ni att dessa alternativprodukter är lika bra? Just till den jag skall ha har jag sett bl.a. dessa märken: PELIKAN, Emtec, ACCESS. Några synpunkter och erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska alltid använda original toner, speciellt om det är med trumma i tonerpaketet.
Du riskerar att skada fusern, plus att pirattoner brukar vara begagnade trummor som är "refurbished", så du får oftast inte lika bra kvalite |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Beror väl lite på hur dyr din laserskrivare är... Själv sitter jag med en för 2000 och jag har kört de billigare tonerna utan problem. Skulle nånting hända så är det ju inte hela världen då jag lätt har tjänat in det på att köpa de billiga märkena istället :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Rent generellt kan man säga att till laserskrivare som bara skriver svart, så finns det ingen anledning att köpa original. ( omöjligt att se någon skillnad i kvalite livslängd) På färglaser kan det vara lite skillnad, men den är försumbar. 8 av 10 toners till privatpersoner som vi säljer är "pirat". Till företag ca 6 av 10 toners. Angående det najk säger (skadar fusern) Svårt att motbevisa men av alla de tusentals pirattoners vi har sålt så har aldrig någon skadat fusern eller skrivaren i övrigt. Om det är något strul med pirattoner så är det datachipen på tonern som krånglar. (ca 0,5-1,0%) Å andra sidan så har originaltoners samma problem. ( ofta är det handhavande fel som pajar datachipen) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|