FAQ |
Kalender |
2007-05-24, 00:44 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Såhär stog det:
Dear Peter, I met your friend Fredrik in china at the shanghai airport. He told me to contact the bikecorner.se for the purpose that I produce exaust-systems for motorcycles. He asked me to contact Benny Cooper. We are lokking for an exclusive partner to sell our exaust systems all over sweeden. Please ask him to resend a mail and speak with the guy as my swedish is very poor. Please see our webside for your ref.: www.gpr.it All the best. Attached see my private bike and me... B/R Petrus Lahm Director Napa Group www.napa-deutschland.de Mitt namn är rätt och bikecorner.se går till en mc-butik i Karlstad. Är det här nån form av avancerat spam eller ett mail på villovägar? Var bifogat ett *.doc som skulle föreställa en bild på han och hans hoj. Har inte öppnat det, stinker spam nu när jag tänker efter.. |
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 00:51 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
De kontaktar dig säkert igen om de är seriösa, vänta på ett till mail (med bättre engelska)
|
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 01:28 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du någon kompis som heter Fredrik och har varit i shanghai?
|
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 04:24 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
låter som ett "nigeria brev" :P
|
||
Svara med citat |
2007-05-24, 04:53 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har fått sånna "avancerade" spam-mails också, man tror det är seriöst första sekunden.. sen förstår man att det inte är det :P
Men är du osäker så visst, vänta på ett till mail Eller varför inte svara om du inte har något bättre för dig.. mvh |
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 08:16 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
fan vad fränt, sånt spam har inte jag fått (om det nu är spam). Jag skulle ha svarat.
|
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 11:29 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Har svarat på hans mail nu, ska bli intressant och se om jag får något svar
|
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 11:30 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Man undrar dock hur han kopplat ihop mitt namn med en mc-firma i Karlstad.. :blink: |
|||
Svara med citat |
2007-05-24, 17:23 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Se till att svara från en skräpmailadress för att undvika att din huvudadress blir klassad som aktiv i deras system. Om det är SPAM vill säga.
|
||
Svara med citat |
2007-05-24, 19:02 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick svar nu, det var inget spam!
Killen skrev att han är återförsäljare för avgassystem och hade träffat en svensk i shanghai som jobbat åt nått företag i Sverige. Tydligen hade han varit in på dess hemsida och skrivit till flera adresser, inklusive min som stog uppskriven på ett gästboksinlägg. Det låter lite långsökt men han bad om ursäkt i mailet osv. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|