FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spam till privatpersoner och företag har jag koll på vad som gäller, men hur är det till föreningar?
Det blir allt vanligare med epostmarknadsförare som scannar publika siter där epostadresser till föreningar listas, och sedan får man mängder med meddelanden trots att man inte bett om det. Lika ofta har de ingen information om varifrån de fått adressen ifrån heller. Endast i undantagsfall har de med information om hur man avsäger sig mer information också ![]() Jag blir lika irriterad varje gång, men jag vet inte om man har någon möjlighet att göra något åt det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Utan att ha något som helst belägg för det juridiskt skulle jag säga att det är att jämställa med andra företagstyper som är egna juridiska personer som AB och HB.
Det lutar alltså, tyvärr, åt att det är lagligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Anders Larsson har helt rätt. Spam till organisationer är tillåtet.
En lite fundering på spam. Alla är irriterade på det men många av dessa irriterade måste klicka på länkar i spam och köpa produkter. Det finns tydligen en marknad för spam och den marknaden kan endast skapas av mottagarna av spammet. Slutsats: Var inte arg på spammarna. Var arg på de som köper produkter via spam. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|