FAQ |
Kalender |
2007-07-28, 02:41 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Telia har sina hallar kvar ja. Men de tar nog bara större deals som halv/helrack.
Song tar 1u men de är svindyrt typ 600kr för 1u o 60kr/GB transfer senast jag drog in en offert för o kolla priser. |
||
Svara med citat |
2007-07-28, 03:13 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-07-28, 13:52 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är 600 dyrt? Det är ju BILLIGT! Du kan ju räkna med att du har redundans på el och internetförbindelse som ingår och en tillgänglighet som är höge än du hittar på alla lågprisställen.
Det fins nju några som säljer co-location för ett par hundralappar, men det är ingen seriös business i mina ögon. Bara elen och internetförbindelsen borde kosta det och att sedan hävda att man kan lämna god service tycker jag är löjeväckande. 600 är billigt.
2007-07-28, 15:35 | #24 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-07-28, 15:36 | #25 | ||
|
|||
|
Citat:
Min slutsats är , betala gärna någon krona mer få både bra hårdvara och tjänst.. Om man nu själv skall tjäna pengar. Vill man bara ha lekburk på nätet, då kan köpa en colocationen tjänst av typ b-one ha ner tider därefter också.- |
||
Svara med citat |
2007-07-28, 16:26 | #26 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag hävdar motsatsen, i vinstmarginal klarar man ändå ha hög % och låga priser. Och går lämmna god service. Men kan hålla med att jour/service inte går ha så mycket billigare utan där får man fakturera kunder normal konsult taxa. Sedan har dom stora leverantörer poffat sin el med, och då känns det att du antagligen kastar bort många tusen helt i onödan. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-07-28, 16:44 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Stora leverantörer som har mycket personal, egna lokaler och bygger sina egna nät är givetvis dyrare än enmansföretag som inte äger sin egen utrustning eller lokaler. Man väljer hosting efter plånbok och krav. Mindre firmor vs Telia, Telecity mfl spelar inte riktigt i samma liga. |
|||
Svara med citat |
2007-07-28, 17:03 | #28 | ||
|
|||
|
Är samma sak där, är ett krav att äga sitt nät och allt sådant för klara hålla bra priser samt kvalitet.
Större leverantörer har mer kunder och är också självklart att dom har mer personal och sådant då. Allt handlar om vad man sattsar på, dom stora företagen skulle klarat att sänka priset extremt mycket men deras vinst skullle blivit extremt antal miljoner mindre dock. Sedan om man ändå läser dom stora avtal så är allt ändå bara forcemajure saker över allt och om du har tur så får du tillbaka en månadsavgift om det varit nere en halv månad. |
||
Svara med citat |
2007-07-28, 19:52 | #29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ställde mig ganska nyligen hos www.proinet.se dom var riktigt snabb på att sätta upp min server och allt har fungerat bra. Mycket prisvärd tjänst.
|
||
Svara med citat |
2007-07-29, 12:47 | #30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Patrikweb - mja, om du inte tänker leverera någon form av service och inte har någon personal anställd så kanske 600 kan medfföra god vinstmarginal. Du bör tänka på att man näppeligen kan få god marginal om amn samtidigt också betalar hyfsat hög hyra för en central fastikghet i Stockholm, dieselaggregat och serviceavtal etc.
Serviceavtalen i medelstor hall som har kylning, reservkraft och andra självklara ting går lätt på över en miljon bara till externa firmor per år, plus att avsättningar för ny anskaffning av material måste göras och stora delar av en hall måste bytas inom 5-10 år. Jag tror att det är här många mindre biter själva i svansen och tror att man kan leverera billigareän man verkligen kan för att över huvud taget överleva i långa loppet.
Svara |
|
|