FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har blivit kontaktad av en kund som har "blivit av" med en .com domän
Kunden beställde domänregistrering hos en mindre svensk webhostingfirma Då visa det sig att ägaren av hostingföretaget registrerade domänen i sitt EGNA namn och står nu som ägare. Kunden ska nu flytta denna .com domän till vårt webhotell men personen som är "ägare" av domänen och hostingföretaget är oanträffbar och har skatteskulder mm. Hur går man nu vidare för att kunden ska få tillbaka sin domän och dessutom få den pekad till vårt hotell. Det hänger förstås på ägaren av hostingföretaget... Men denna person är oansträffbar sedan 1 månad tillbaka... Det går heller inte att externt "requesta" lösenord etc o gå in och peka om domänen själv eftersom mailet med lösenordet etc går till webhostingägaren Någon domänguru med förslag på lösning?!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har din kund någon faktura/kvitto, alternativt avtal, på att ni betalt webhostingfirman för att registrera domännamnet åt honom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp!
Alla papper/kvitton/fakturor finns och är i sin ordning. Så frågan e ju hur man går vidare?!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skicka ett PM eller ett mail till mig med domännamnet så skall jag försöka hjälpa dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du har ett PM.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enda sättet som jag ser det är WIPO ?
Och det blir dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske lite off-topic i tråden men handlar ju ändå om domänkapning. Fick idag ett svarsmail från NIC-SE efter att någon försökt skicka ett mail med ompekningsrutiner, den som sände mailet måste haft min e-mail inställd eftersom mailet kom min email-adress. Dock så hade NIC-SE stängt av möjligheten att peka om via e-mail så tji fick han. Men ändå man blir ju nojjig. Jag är ganska säker på att jag inte har NIC-SE:s ompekningsemail i någon adressbok och inga virus så det är inget automatiskt mail som varit ivägskickat. Det var från en viss domän...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|