FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittils så har jag inte vågat slänga i några "kompatibla bläckpatroner"
i min skrivare än, jag har en "Epson Stylus D68 - Photo Edition" Den har iaf någorlunda billiga orginal patroner på clas ohlson 120:- st Men det är dock ganska små patroner så det blir ju dyrt i slutändan. Hursomhellst så har jag sett "kompatibla bläckpatroner" för så lite som: * 34:- med moms på: handyink.com/epson-stylus-d68-c-1_594.html * 69:- med moms på: inkclub.com/index.asp?CtryNo=752&LangNo=46 Men hur är det, förstör det skrivaren eller inte ? Ska man fortsätta köpa orginal eller hur ska man göra ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte piratbläcktoner till min pixma 4300 hos wesellcd, det är krångligare att byta eftersom man måste lägga över chipet från originaltonern men det kanske bara gäller min skrivare. Färgerna är inte heller lika bra som original men man får vad man betalar för. Man ser inte bläcknivåerna längre heller men i mitt fall så duger det med piratbläck
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Rent generellt kan man säga att kompatibla patroner, fungerar bra. (men det finns bra och dåliga tillverkare här med) Men det finns inte några som ger samma resultat som original. Skillnaden är oftast hårfin, och inte värd att betala dubbelt så mycket för tycker de flesta. Hos oss är ca 7 av 10 sålda patroner, kopior. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur är det med CFS System då ? (CISS)
Continues flowing ink - De ständigt flödande patronerna. Kan det vara något att investera i ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|