FAQ |
Kalender |
2003-07-26, 02:21 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Är på jakt efter nån smidig o helst enkel lösning att ta betalt för varor på internet. Någom som har bra erfarenhet av vilka lösningar man kan välja? Mina kunder skall kunna betala med kontokort och helst i svenska kronor. Senare skall även en internationell sida öppnas för andra länder men det är längre fram. Tacksam för tips och synpunkter.. /Shike |
|||
Svara med citat |
2003-07-26, 03:25 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Babs ingår i Föreningssparbanken kort och hanterar kortinlösen både via Internet och traditionella kortterminaler. Inlösen kan ske i valfri svensk bank.
Föreningssparbanken // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-07-27, 04:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta dig en titt på Paynova (www.paynova.se).
|
||
Svara med citat |
2003-07-29, 22:26 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-07-29, 23:25 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock har jag en annan fråga .. kanske lite offtopic men ... Är det någon som förstår sig på Postgirot? Jag blir inte klok efter att ha pratat med dem i telefon och div. mailande. Jag behöver ett postgiro för att kunna ta emot betalning från andra... that's it .. simple as that... Är det någon som vet VILKEN av deras tjänster man skall välja då och vad det kostar? Tacksam för tips ... //Shike |
|||
Svara med citat |
2003-07-30, 01:14 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.postgirot.se/
Klicka på Företag, och Info under Vill du bli kund. Där kan man göra en behovsanalys som verkar stämma med vad jag har. Det grundläggande är att skaffa ett postgirokonto. Sen kan man få ePostgiro som tilläggstjäns för att göra betalningar via internet, och eRedovisning för att få kontoutdrag via internet. |
||
Svara med citat |
2003-07-30, 02:07 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Dessutom är aldrig jag skyddad om kunden exempelvis handlar på ett stulet kort eftersom jag inte har någon underskrift. Jag har gått på 3 blåsningar på sammanlagt ca 3000.- under dessa nästan tre år som jag har erbjudet kortbetalning. Dock kan det vara svårt att få en traditionell kort terminal om man inte har en fysisk butik. Fördelen är att det är billigt, ca 300.-/mån och ca 3.-/transaktion i genomsnitt. // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-07-30, 02:10 | #8 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Inte fått min men det var inga problem. Min mor har också fått en! Går bra |
||
Svara med citat |
2003-07-31, 17:51 | #9 | |||