FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ni tips på vettiga inkassoföretag som inte tar någon abonnemangsavgift eller startavgift utan endast tar avgift eller andel från lyckat inkassouppdrag?
Raptor inkasso jobbar på det viset men tyvärr har de endel andra brister som gör att vi helst vill se oss om efter annat alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kanske skulle prova att sälja fakturan istället? Det finns mig veterligt ett flertal företag som jobbar på det viset, men har du inte alltför stor fakturahantering tjänar du snabbt in pengarna på att hantera det själv.
Skickar du en faktura till inkasso och inkasso inte får in några pengar får du ändå stå för deras kostnader, utan intänkt. Har du tio fakturor om vardera 1000:- (10K) och du förlorar så lite som 10% av fakturakostnaden så förlorar du ändå 1000:-, vilket motsvarar minst fem timmars arbete. Är du egen företagare motsvarar det närmare tio-tolv. Tar det verkligen så många timmar att fakturera tio kunder? Vore det inte bättre att lägga den tusingen i egen ficka? Det enda inkasso kan göra är att skicka ärendet till KFM; och det kan du ju själv också göra för samma avgift. Nåja, oavsett vad du beslutar dig för, lycka till! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, att sälja fakturorna är inte intressant. Bara att lämna inkassoärenden vidare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett lågt timarvode fkaturerat mot kunde är cirka 500 kr. Så hur du räknar förstår jag inte riktigt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Av en händelse ingår ett inkassoföretag i koncernen, prova www.eurocredit.se! Har för mig att dom erbjuder indrivning på uppdragsbasis och inte abbonemang. Är dock ingen expert på området som sagt, men kolla upp dom är mitt tips!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag utgick ganska självklart (trodde jag) från fiktiva nuffror, exemplet blir tydligast med jämna tiotal.
Det Henrik borde göra är precis som jag underförstått föreslår - att göra en kalkyl på om det är lönsamt med att anlita inkasso eller inte, och handla därefter, inget annat. Edit: Kortar av inlägget, vill inte sabotera Henriks tråd med onödiga kommentarer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ballticinkasso skall var duktiga på riktigt svåra fall.
Annars skaffa ett bra upplysningsverktyg, där du kan gallera dåliga kunder istället.Särskilt om du har många tillfälliga kunder. Om du har många småfakturor så är faktiskt kreditor bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|