FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mats: Det är ju snart jul *blink blink*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen blir det bara snabbkaffe, både hemma och på jobbet
![]() Kör på Nescafe mörkrost, har gjort det i ett par år nu, kanske dags att prova något annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ara - har du testat Milea då?
Mats - sant det där med värmen, men om man som jag använder en vanlig kaffebryggare (!) för att värma vattnet så blir det rätt temperatur direkt och inte för hett! Kaffeautomat har vi på jobbet och den gör gott kaffe om man bara förser den stackarn med rätt sorts bönor (ja, den maler direkt vid tillagningen)... Fast det är svårt att anpassa styrkan och allt till att bli så perfekt som med mitt älskade Milea...
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nespresso är totalt överlägset om man vill ha riktigt bra espresso utan allt slabb. Lika bra varje gång dessutom. Nackdelarna är två: Man tvingas sponsra Nestle-koncernen och kaffet kostar 3kr / kopp. Kostnaden är dock ingen nackdel för mig eftersom jag gick ner till lokala espressohaket och köpte för 10kr istället..
Instant-kaffe är inte gott. Inte bryggkaffe heller om man inte stoppar i massa mjölk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ...men det går inte upp mot mina kära bönor ![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Nåja, det är helt försumbart iaf, vill man spara pengar kan man brygga en svag kopp cirkelkaffe eller "slå på stort" med ett halvt kilo Arvid nordqvist från Netto! ![]() Jag kan iaf rekomendera Nesspressos senaste "Special Club 2007: Jalayatra", smakar mkt bra! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|