FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har en fråga som jag hoppas någon kan hjäpa mig med. Jag har en blogg (Blogger) som är ganska populär och inarbetad. Men av olika skäl har jag nu påbörjat en Wordpress blogg på egen domän. Meningen är att min nuvarande Blogger Blogg (namn + en del material) ska flyttas över till den nya se.domänen och sen köras vidare i den nya bloggen. Så frågan är om jag på något sätt kan peka om min Blogger Blogg mot min nya se.domän, så när jag börjar fasa ut min gamla blogg så pekar den mot den nya istället. Eller man måste börja arbeta in min nya blogg på nytt! Tacksam för lite hjälp. Peter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror det lättaste sättet att få svar på sådana frågor är att vända sig till Bogger direkt och fråga dom, det är där du kan få dom bästa svaren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du har byggt upp PR till din nuvarande Blogger-blogg så bör du lägga upp 302-redirects mot din domän. Tror det kan vara lite småsvårt att lösa det hos dem, ett alternativ kan vara att istället peka din domän mot din Blogger-blogg. Kontrollera dokumentationen hos Blogger för information om hur du gör det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har svårt att se en 301 i detta fall, men skadar inte att höra med gänget bakom tjänsten.
I värsta fall kan du alltid posta lite info att bloggen fortsätter på annat håll.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, givetvis. Tänkte 301, skrev 302
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är en guide hur du går tillväga:
http://laffers.net/howtos/howto-redirect-b...er-to-wordpress Det är ju ingen 301:a men jag tvivlar på att man kan göra något bättre eftersom man inte har tillgång till servern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar. Uppskattar er hjälp. Ska testa och se om det är möjligt att redirecta blogger blogg till egen se domän med era tips.
Peter / ZtrixQ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|