FAQ |
Kalender |
2007-12-13, 12:06 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Blev idag glad när en av mina sidor blev omnämnd i en blogg (blondinbella . se) och blev ganska paff över hur många besökare hon hade!
Själv arbetar jag varje dag med att få upp besökarantalen till mina stackars hemsidor och att se någon "oprofesionell" ha så många besökare var lite av en ögonöppnare som man säger på ren svenska. Har inte jobbat någonting mot bloggvärlden över huvud tagt men skriver en personlig blogg, mest bara för att folket därhemma ska kunna läsa om min vistelse på Bali *edit: egenreklam*. Någon som kan tipsa mig om de fem hörnstenarna när det gäller bloggande eller nåt. Gärna tips på nån bra sida med tips. Hur gör ni? # Egenreklam borttagen. / Marcus |
|||
Svara med citat |
2007-12-13, 12:23 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker namnet på hennes blogg förklarar varför hon har besökare...
|
|||
Svara med citat |
2007-12-13, 13:19 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det gäller att vara aktiv. Kommentera andras bloggar och var noga med att skriva in urlen till din blogg, gör samma sak med forum.
|
|||
Svara med citat |
2007-12-13, 14:04 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
fortsätter:
3: registrera bloggen på nyligen, twingly och bloggportalen och pinga dom efter varje nytt inlägg. 4: Gör dej kompis med andra bloggare så ni kommenterar varandras inlägg och länkar till varann. 5: Kommentera någon tidningsartikel, och pinga twingly så bloggen syns på tidningens sida. |
||
Svara med citat |
2007-12-13, 14:11 | #5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-12-13, 14:13 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Lägg upp en bild på dig själv, ha tydliga kontaktuppgifter och skriv varför besökaren ska läsa just din blogg. Kolla även http://www.melissadonovan.com/writer...e-introduction
|
||
Svara med citat |
2007-12-13, 16:26 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hon verkar ha blivit uppköpt av något företag om ni kollar på denna videon:
http://www.blondinbella.se/119753426...n.aspx?comment Men det är många som hatar henne också, hahah.... kolla på related till den videon ovan så ser du massa parioder på henne. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-12-14, 09:50 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för många bra svar.
Ang. Blondinbella. Det bästa sättet att bli älskad av 90 % av befolkningen är att bli hatad av 10 % av resterande. En bloggare som inte upprör blir inte läst. Ett AB alltså? Cool...kul med unga tjejer som lyckas! Ett föredöme tycker jag (utan att på riktigt läst bloggen). |
|||
Svara med citat |
2007-12-14, 10:11 | #9 | ||
|
|||
|
Uppdatera med nya inlägg minst sex (!) gågner om dagen. tipset hämtat från Alex Schulman.
|
||
Svara med citat |
2007-12-14, 10:15 | #10 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |