Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Co-location i Telias hall i Haninge

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-04, 22:06 #1
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar

Reg.datum: Jul 2006
Hej!

Jag driver en SVEROK förening tillsammans med ett par grabbar och tjejer och nu ska vi ta steget från att ha folk som driver våra tjänster till att själva driva det. Eftersom vi är en eSport community som håller i cuper och tävlingar i olika spel så vill vi erbjuda fina priser till våra medlemmar! Och vi har bestämt oss för att införskaffa oss en server. Som dem flesta av er kanske vet så ställer gamers (åtminstone Counter-Strike gamers) höga krav på pingtider och liknande.

Inom gameserver branschen så är det Game-Hosting som är en utav dem största aktörerna p.g.a. att dem levererar spelservrar med bra och stabil ping. Därför undersöker vi möjligheten att ställa oss i samma serverhall som dem. Och deras svenska hall är vad jag förstått Telias serverhall i Haninge. Och vad jag hört så erbjuder inte Telia co-location för en enstaka server utan man måste antingen hyra halv eller hel rack.

Nu till frågan: Finns det några företag man kan höra av sig till som har hel/halv rack där som man kan hyra in sig hos? Självklart kan vi höra av oss till Game-Hosting själva och höra med dem, men man vill ju ha lite andra alternativ.

Är det någon här på WN som känner till något företag som står i samma hall som dem?

(Ursäkta om grammatiken är åt skogen, men det får ni leva med )
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017