FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi driver en EF och vill köra lite reklam för företaget på vår privata bil, är detta avdragsgillt, eller finns det några andra ev. skattetekniska fördelar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad menar du med avdragsgillt?
Menar du kostnaden för att ta fram och montera reklamen på bilen eller vill du ha ersättning för att du har reklam på bilen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det lär inte vara några problem. Jag har ingen grund för det men reklam är reklam var du än sätter det. Det är väl bara o testa och sen får väl skatteverket säga om de skulle vara fel sen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tänkte egentligen att eftersom man nyttjar bilen för firmans räkning sas så kanske man kan dra av något schablonbelopp?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad gäller frågan, nyttja bilen eller göra reklam? Det är 2 helt olika saker som helt saknar koppling!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag lånar tråden lite:
Någon som provat göra reklam på sin egen bil? Jag kommer att göra det senare när jag skaffat bil, ha min logga på framhuven =) Men jag undrar om någon gjort det och märkt på sin statistik om den ökat något just den tiden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Framhuven vet jag inte, men jag har en stor URL där bak på bilen för en sajt som har ca 10.000 besökare om dagen. Om den ger effekt är omöjligt mäta eftersom besöksantalet går upp och ner med 1000-tals besökare och effekten av reklamen kan nog begränsas till ett 10-tal besökare per dag, däremot har jag sett vid flera tillfällen att när jag besökt vissa områden/adresser så har det kommit en del medlemsregistreringar från dessa adresser dessa dagar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så får man kolla i medlemsstatistiken var alla de bor som reggat sig den tiden, då så ser man ju om de är effektivt om det är så att det är många göteborgare som helt plötsligt reggat sig, vad vet jag, men jag vill mest ha reklam på min bil sen för att jag kommer att ha en unik bil då, och samtidigt göra lite smygreklam ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
En uppdragsgivare har två helstrajpade (full grafisk reklam på sidorna och huven samt baktilll) taxibilar rullandes i byn. Om det ger något är svårt att säga men visst syns man (på gott och ont). Tror det kostar runt 60-tusen kr/år.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|