FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad kan man förvänta sig för avtal när man förhandlar med Handelsbanken om inlösenavtal egentligen? Ligger på ca 50.000:- /mån via kort/internetbank (75% via kort) på ca 20-40 transaktioner.
Tacksam om ni kunde dela med er av vad ni lyckats förhandla fram så man har något att "stå på" då man själv ska prata med dom: Priser och avgifter för inlösenavtal och transaktionsavgifter: Anslutningsavgift: Årsavgift: Månadsavgift: Lägsta serviceavgift per månad: Prisgrupp: Pris per transaktion: Svenska bankkort: Svenska betal-/kreditkort: Utländska: Finax: Mvh. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte med Handelsbanken.
Men med Teller kan du få: Anslutningsavgift: 0 kr Årsavgift: 0 kr Månadsavgift: 0 kr Bankkort: 1.8 kr utan moms (Utbetalning görs från Norge) Kreditkort: 1.8% utan moms Får du inte bättre än det kan du ju säga åt dem att stoppa upp en spargris. :> Jag har inte hittat billigare än såhär i Sverige. Euroline låg på ca 2.3% och förväntar mig att Handelsbanken gör likaså. Alltså bör du förhandla ner till dessa priser. Acceptera inga löpande avgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, så Teller är inte bara en betalväxel då, dom sköter även inlösenbiten alltså?
Dom där priserna ser otroliga ut måste jag säga. Jag får ta på kostymen och ringa dom på måndag! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Teller är ingen betalväxel. Samport är det.
Teller sköter bara inlösen och utbetalning till bankkontot. Spelar egentligen ingen roll vilken bank du har såvitt jag vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade nästan bestämt mig för Teller+Samport men efter att ha läst rörande diverse problem med att (citerar från andra tråden) "bla kunden skickas inte tillbaka till butiken, så köpet registreras inte hos mig men pengarna dras ändå av samport." och att "Samport klarar inte av att hantera specialtecken." så blev jag osäker. Paratade med Samports supportavdelning och dom förslog att man skulle skriva ett script som löste problemet med specialtecknen, rörande varningsrutan som dyker upp som får kunderna att avbryta köpet (i vissa fall) fanns det inget att göra tydligen.
Vi har ju en hostad lösning från Payer idag men har inte upplevt detta problem, jag gjorde iof. bara något enkelt testköp när vi startade upp också så jag är osäker på om bi har denna varningsruta också. Är detta problem specifikt för just Samport? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Betala en programmerare 1000-2000 kr för att fixa det då.
Det gjorde jag (kör inte osC) och det fungerar smärtfritt. Tror inte det har med Samport attt göra utan snarare ett problem med webbutiken och antingen dess SSL-certifikat eller att de inte skickar in allt under https. Skickar man en fil eller nån tracker via http när man är inne i https så får man varningsmeddelandet (Google analytics eller liknande tex.). Konfigurera rätt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har ett script för Teller/Samport och Osc som löser problemet med specialtecknen. Skicker PM om du vill ha den.
Kombinera den med rapport modulen som vi kallar 'osålda varukorg' (unsold cart report kanske) så kan du se i alla fall vad kunden har betalat för i fall pengarna dras av samport men ingen order finns i butiken (dvs om kunden inte fullgöra rutinen) Har även ett skript med rutan som dyker upp att kunden ska bara klicka en gång och kilcka för att komma tillbaka till butiken. Varningsrutan får man bort genom att koppla in SSL i butiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har pratat med Teller nu:
Anslutningsavgift: 0 kr Årsavgift: 0 kr Månadsavgift: 0 kr Bankkort: 1.95 kr utan moms (Utbetalning görs från Norge) Kreditkort: 1.95% utan moms Det här var deras erbjudande, frågade om dom kunde göra något på priset, men icke. 2 miljoner/år som vi har som omsättning klassade oss tydligen till kategorin "mindre kund", är det här förslaget värdelöst eller vad säger ni? Hur gjorde ni för att få ner det till 1,8%? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
dubbelpost
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du kan nog inte få bättre priser någonstans, nästan så jag måste fråga hur du får så bra pris, vad är haken lixom? utbetalning var 90:e dag?, 4 års avtal eller lixom vadå? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|