Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hålla koll på Postförskottsändningar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-15, 00:39 #11
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Nej att ändra betalningssätt som kunden har bestämt är inte godtagbart utan tillåtelse. Möjligheterna att betala till bg/pg kan i många fall vara begränsade och man vill inte tvinga sin kund att springa till banken för att få betala 40-50kr i avgift för att få betala en faktura.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 01:50 #12
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
Ta det ca 10dgar för posten att överföra pengar till företagets konto efter någon har hämtat ut emot postförskott?
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 08:30 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by brottaren84@Mar 14 2008, 16:00
Klein

Så du menar att du har kvar postförskott som altrenativ för kunderna, Men du ändrar det i efterhand till fakturakunder?

Det kan faktist vara ett alternativ!

Vi har ju självklart ränat på det här med postförskott ocjh kommit fram till att det går med förtjänst, men det hade kanske gått ännu bättre så som du menar om jag har förstått dig rätt.
Många väljer postförskott för dom inte känner till annat.. Det känns trygg och säkert.. Om jag koventera en kund från PF till faktura, så är det kunden som vinner på det. För han slipper betala 50:- i avgift.

Fundera att erbjuda direkt överförning till bank. , men det vara så jävla dyrt med payer.. Antaligen är det billigare att bara ha ett bankkonto som kunden få sätta in pengar på, problemet är väl att få kunden att göra rätt och slippa leta pengar på kunder. Fördelen med Banktransfer direkt är att det gå fortare än bankgiro , har man då en av dom större bankerna, så kan det gå väldigt fort att få pengar, om kunden har samma bank. Men då måste kunden göra rätt i sin ände, annars kan det bli knepigt..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 08:35 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Mickee@Mar 15 2008, 01:39
Nej att ändra betalningssätt som kunden har bestämt är inte godtagbart utan tillåtelse. Möjligheterna att betala till bg/pg kan i många fall vara begränsade och man vill inte tvinga sin kund att springa till banken för att få betala 40-50kr i avgift för att få betala en faktura.
50:- kostar PF idag också! Plus att dom flesta har internetbank idag, det ytterst få grupper i samhäller som inte har internet och internetbank. För hur betalar man annars månandshyran och sånt?

Fördelen med att skippa PF , är att jag kan göra direktleverans från min leverantör

Det finns ett fåtal personer som inte ens få ha bankkonto, men dom vill du inte ha som kunder, om du inte få kontantbetalning.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 16:14 #15
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Tror det är många yngre som beställer mot PF och som inte har betalkort eller kanske Internetbank och det är för unga för faktura. Även äldre verkar gilla PF. Det känns väl tryggt helt enkelt.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 16:21 #16
shampoodle shampoodle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 85
shampoodle shampoodle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 85
det finns så många anledningar, själv gillar jag inte att skicak PF, men det händer att jag beställer pga. att jag sitter i soffan och inte orkar hämta kreditkortet, eller tycker shoppen ser lite oseriös ut (inte att jag skulle bli lurad, men typ, varorna är slut, de har dragit pengar och ja måste maila 5 gånger för att få tillbaka dem...
Själva fakturerar vi för alla outhämtade paket och lägger kopia direkt till inkasso.
(vi skickar ett mail och frågar om något hänt först).
Funkar ganska bra... Men det är tråkigt att hålla på så.
shampoodle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-15, 21:20 #17
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee
Nej att ändra betalningssätt som kunden har bestämt är inte godtagbart utan tillåtelse. Möjligheterna att betala till bg/pg kan i många fall vara begränsade och man vill inte tvinga sin kund att springa till banken för att få betala 40-50kr i avgift för att få betala en faktura.
50:- kostar PF idag också! Plus att dom flesta har internetbank idag, det ytterst få grupper i samhäller som inte har internet och internetbank. För hur betalar man annars månandshyran och sånt?

Fördelen med att skippa PF , är att jag kan göra direktleverans från min leverantör

Det finns ett fåtal personer som inte ens få ha bankkonto, men dom vill du inte ha som kunder, om du inte få kontantbetalning.
Jag kanske missförstår dig lite när du säger konvertera en kund till faktura. Men att det ger dig som företag bättre ekonomi att ändra dom till faktura skiter väll kunden i, har kunden beställt mot PF och inte godkänt något annat så SKA kunden ha varan mot PF, något annat är otänkbart i mina ögon både som kund och företagare.

Principgrejen är att inte ändra ett aktivt val kunden har gjort utan att fråga kunden om det är okej.

(Det är väldigt stora skillnader om folk har möjlighet att betala till ett BG eller PG beroende på målgrupp)
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-16, 06:45 #18
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by ecstyle@Mar 15 2008, 17:14
Tror det är många yngre som beställer mot PF och som inte har betalkort eller kanske Internetbank och det är för unga för faktura. Även äldre verkar gilla PF. Det känns väl tryggt helt enkelt.
Ja, du får inte sälja till folk under 18 år.. Äger personen riktigt en bitchig morsa, så du har kommunala konsumentrådgivare och hela kiten på busat dig...
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-16, 06:51 #19
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee
Citat:
Ursprungligen postat av klein
50:- kostar PF idag också! Plus att dom flesta har internetbank idag, det ytterst få grupper i samhäller som inte har internet och internetbank. För hur betalar man annars månandshyran och sånt?

Fördelen med att skippa PF , är att jag kan göra direktleverans från min leverantör

Det finns ett fåtal personer som inte ens få ha bankkonto, men dom vill du inte ha som kunder, om du inte få kontantbetalning.
Jag kanske missförstår dig lite när du säger konvertera en kund till faktura. Men att det ger dig som företag bättre ekonomi att ändra dom till faktura skiter väll kunden i, har kunden beställt mot PF och inte godkänt något annat så SKA kunden ha varan mot PF, något annat är otänkbart i mina ögon både som kund och företagare.

Principgrejen är att inte ändra ett aktivt val kunden har gjort utan att fråga kunden om det är okej.

(Det är väldigt stora skillnader om folk har möjlighet att betala till ett BG eller PG beroende på målgrupp)
Jag se inga problem med det, en del varor kan man inte skicka emot PF, eftersom man inte kan göra direktleverans från PF. Jag informera alltid kunden om att dom bli konventerade til faktura.

Alla har ju internetbank/Girotjänster idag , väl ingen normal människa som går till banken och betalar räkningar... Kostnaden är det samma som PF..

Många väljer PF, bara för det är något man känner tilll.. Kort är man lite rädd för, alla har inte lärt sej att använda E kort... Då väljer man PF. Vad folk inte vet om , är att kort är säkrare än PF.. PF kan du få en tegelsten, det är lättare för webbutiken att retunera pengar med Kort också.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017