FAQ |
Kalender |
2008-03-25, 09:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
FS Data vinner matchen, utan att vara bäst på något, Levonline och One.com rekommenderas tillsammans med Binero.
Intressant i år är att tillgängligheten testats i högre grad, och att vi får se hur många aktiva servrar respektive webbhotell har. I övrigt ganska intetsägande, som vanligt. Läs hela testet på: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.151606 (komplett med reklambanner för FS-Data) |
||
Svara med citat |
2008-03-25, 10:03 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är inte FS Data IDG's största annonsör? <_<
|
|||
Svara med citat |
2008-03-25, 10:17 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, och hur man vilseleder kunder verkar inte heller spela någon roll i testet. Inte sepcifikt riktat mot FS-Data.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-03-25, 11:39 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill inte på något vis påstå att FS-data har köpt resultatet.
Jag vill inte heller på något vis påstå att FS-data inte har förtjänat resultatet. Däremot förstår jag om man från IDG's sida är försiktig med att uttala sig kritiskt mot det företag som annonserar mest. Dessutom vill jag ifrågasätta trovärdigheten i ett test där en av aktörerna annonserar så mycket. Jag vet inget om vilka webbhotell som är bra, så jag vill absolut påpeka att detta inte alls är kritik mot FS-data. |
|||
Svara med citat |
2008-03-25, 11:49 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-03-25, 12:06 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett par av de testade företagen är ökända för "fri trafik", för att ha stängt ner sidor eller för att skicka fakturor år efter år trots uppsagda avtal. Finns en del fula fiskar med i testet.
Att sedan testa de största ombuden för IIS verkar lite skumt. Kanske kan man till och med ge bättre service om man inte är ombud och inte behöver krångla med IIS hälften av tiden...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-03-25, 13:33 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som testat FSDATA och säga hur bra dem egentligen är?
|
||
Svara med citat |
2008-03-25, 14:20 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Man får vad man betalar för antar jag... |
||
Svara med citat |
2008-03-25, 15:00 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag skulle för några år sen flytta ett gäng webplatser till en egen server. När vi efter en god tid lyckades få FS-Data att ge oss kontrollen över företagets domäner (.nu där dom var tech-kontakt och var reggade genom deras dåvarande egna registrarsetup) så fortsatte räkningarna att dimpa ner. Påminnelser och inkasso-hot in absurdum .. |
||
Svara med citat |
2008-03-25, 15:14 | #10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
detta finner jag udda.. (läser fortfarande guiden).
Citat:
hur kan de då vinna? konkurrenterna måste ju göra andra grava fel då.. nu ska jag läsa klart men tyckte det där verkade udda.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|