FAQ |
Kalender |
2008-03-27, 20:17 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om man ser till hur FD swsoft har hanterat de andra kontrollpanelers utveckling och support efter att de köpt dem så bådar det ju inte gott för antalet timmar som kommer läggas för att utveckla cpanel och direct admin funktioner i modernbill.
jag funderade på att skaffa modernbill men... jag fortsätter nog att använda det egenutvecklade systemet ett tag till. Jag använder inte plesk, jag kommer inte använda plesk på egna servrar, jag kommer inte rekommendera att en kund tar plesk på sin server om de inte vet att det är just PLESK de vill ha.. vi får se vad som händer. men jag tänker inte investera tid och pengar i ett bra modernbill upplägg när jag inte vet hur framtiden kommer vara med de andra kontrollpaneler som finns på både mina och kunders servrar. Jag vill kunna säga till en kund som har tex directadmin att han kan använda samma system som vi använder. det ser ju inte bra ut om jag antingen inte säger sanning och är ärlig angående vad jag själv använder och vad jag rekommenderar.. just ärlighet, raka rör, sanning.. är genomsyrande och en väldigt stor del i mitt "varumärke" gentemot de kunder och kontakter jag har. Jag tror att jag inte är ensam om att både vara orolig, att kanske till och med planera ett byte av billing/automation system iväg ifrån modernbill. Modernbill kommer nog få en boost i början av de som skaffar plesk med modernbill. Men sen kommer det nog bli fler som skippar att skaffa modernbill. Vet inte ifall just parralells i helhet kommer tjäna på det ett tag framöver. fler som skaffar en server för att leka webhost kanske tar "plesk with modernbill bundle" för enkelhetens skull.. fler jämfört med förlorade modernbill (standalone) licenser som använder cpanel. jaja.. jag ger mig inte in på parallels iallafall. |
||
Svara med citat |
2008-03-28, 01:30 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |