Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försvunna flickan i Dalarna

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-15, 15:06 #111
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
Som sagt alla som mörda är inte psykiskt sjuka.
Min mors syster blev mördad (Eller avrättad som Polisen sa själv) med avsågat hagelgevär.
Han som gjorde det (hennes man) dömdes 2003 och är ute snart, han va INTE psykiskt sjuk. Så får väl hoppas att denna Anders är det så han få sitta inne länge.
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 15:20 #112
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Vi får väl hoppas att alla "stålmän" i tråden aldrig drabbas av en psykisk störning eller sjukdom.

Det vore ju tråkigt med en massa avrättade WN-medlemmar.

Köksbordsretorik sa Bill, köksbordsretorik var ordet, sa Bull.

Jag känner precis som alla andra medlidande för den drabbade och hennes familj, men när "webmasters" sitter och skriker blodshämnd på ett forum, så känns det väldigt skevt och ogenomtänkt.

/S
Vet man att personen är psykiskt sjuk?
Finns det något läkarutlåtande på det?
Alla mördare är ju inte psykiskt sjuka!

Tycker gott han kan avrättas efter allt elände och lidande han har ställt till med.
Det är som att en person med adhd dödar en person och skyller på att man har adhd "jag kan inte rå för det"..
Så, du tror att en fullt normal människa begår en sådan handling? Jag tycker att det är ganska uppenbart att gärningsmannen är psykiskt sjuk.

Det är inte så enkelt som du tror att åberopa psykiskt sjukdom/störning vid brott. Ditt ADHD-exempel var skrattretande. Visa mig ett konkret exempel när någon har fått psykvård istället för fängelsestraff genom att åberopa ADHD som skäl.

Om du hade haft någon erfarenhet av svenska anstalter så hade du också vetat att avdelningarna är överfulla med ADHD-busar. Vet du ö.h.t. vad diagnosen ADHD innebär?

Nej, det är inte så lätt att åberopa psykisk sjukdom/störning för strafflindring/vård som gemene man tycks tro.

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 15:33 #113
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 15 2008, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Vi får väl hoppas att alla "stålmän" i tråden aldrig drabbas av en psykisk störning eller sjukdom.

Det vore ju tråkigt med en massa avrättade WN-medlemmar.

Köksbordsretorik sa Bill, köksbordsretorik var ordet, sa Bull.

Jag känner precis som alla andra medlidande för den drabbade och hennes familj, men när "webmasters" sitter och skriker blodshämnd på ett forum, så känns det väldigt skevt och ogenomtänkt.

/S
Vet man att personen är psykiskt sjuk?
Finns det något läkarutlåtande på det?
Alla mördare är ju inte psykiskt sjuka!

Tycker gott han kan avrättas efter allt elände och lidande han har ställt till med.
Det är som att en person med adhd dödar en person och skyller på att man har adhd "jag kan inte rå för det"..

Så, du tror att en fullt normal människa begår en sådan handling? Jag tycker att det är ganska uppenbart att gärningsmannen är psykiskt sjuk.

Det är inte så enkelt som du tror att åberopa psykiskt sjukdom/störning vid brott. Ditt ADHD-exempel var skrattretande. Visa mig ett konkret exempel när någon har fått psykvård istället för fängelsestraff genom att åberopa ADHD som skäl.

Om du hade haft någon erfarenhet av svenska anstalter så hade du också vetat att avdelningarna är överfulla med ADHD-busar. Vet du ö.h.t. vad diagnosen ADHD innebär?

Nej, det är inte så lätt att åberopa psykisk sjukdom/störning för strafflindring/vård som gemene man tycks tro.

/S
ADHD var ett exempel på en neuro psykologisk störning som det heter!
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 16:20 #114
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Originally posted by -pitbull@Apr 15 2008, 15:20
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 15 2008, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Vi får väl hoppas att alla "stålmän" i tråden aldrig drabbas av en psykisk störning eller sjukdom.

Det vore ju tråkigt med en massa avrättade WN-medlemmar.

Köksbordsretorik sa Bill, köksbordsretorik var ordet, sa Bull.

Jag känner precis som alla andra medlidande för den drabbade och hennes familj, men när "webmasters" sitter och skriker blodshämnd på ett forum, så känns det väldigt skevt och ogenomtänkt.

/S
Vet man att personen är psykiskt sjuk?
Finns det något läkarutlåtande på det?
Alla mördare är ju inte psykiskt sjuka!

Tycker gott han kan avrättas efter allt elände och lidande han har ställt till med.
Det är som att en person med adhd dödar en person och skyller på att man har adhd "jag kan inte rå för det"..

Så, du tror att en fullt normal människa begår en sådan handling? Jag tycker att det är ganska uppenbart att gärningsmannen är psykiskt sjuk.

Det är inte så enkelt som du tror att åberopa psykiskt sjukdom/störning vid brott. Ditt ADHD-exempel var skrattretande. Visa mig ett konkret exempel när någon har fått psykvård istället för fängelsestraff genom att åberopa ADHD som skäl.

Om du hade haft någon erfarenhet av svenska anstalter så hade du också vetat att avdelningarna är överfulla med ADHD-busar. Vet du ö.h.t. vad diagnosen ADHD innebär?

Nej, det är inte så lätt att åberopa psykisk sjukdom/störning för strafflindring/vård som gemene man tycks tro.

/S

ADHD var ett exempel på en neuro psykologisk störning som det heter!
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
Jo, jag vet att det var ett exempel. Därför skrev jag:
Citat:
Ditt ADHD-exempel var skrattretande.
Citat:
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
Det har du helt rätt i. Vi vet inte alla fakta ännu. Bara det som massmedia har publicerat. Lite skrämmande att du är medveten om detta och ändå förespråkar avrättning av en person i inlägg efter inlägg...

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 17:26 #115
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 15 2008, 15:33
Citat:
Originally posted by -pitbull@Apr 15 2008, 15:20
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 15 2008, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Vi får väl hoppas att alla "stålmän" i tråden aldrig drabbas av en psykisk störning eller sjukdom.

Det vore ju tråkigt med en massa avrättade WN-medlemmar.

Köksbordsretorik sa Bill, köksbordsretorik var ordet, sa Bull.

Jag känner precis som alla andra medlidande för den drabbade och hennes familj, men när "webmasters" sitter och skriker blodshämnd på ett forum, så känns det väldigt skevt och ogenomtänkt.

/S
Vet man att personen är psykiskt sjuk?
Finns det något läkarutlåtande på det?
Alla mördare är ju inte psykiskt sjuka!

Tycker gott han kan avrättas efter allt elände och lidande han har ställt till med.
Det är som att en person med adhd dödar en person och skyller på att man har adhd "jag kan inte rå för det"..

Så, du tror att en fullt normal människa begår en sådan handling? Jag tycker att det är ganska uppenbart att gärningsmannen är psykiskt sjuk.

Det är inte så enkelt som du tror att åberopa psykiskt sjukdom/störning vid brott. Ditt ADHD-exempel var skrattretande. Visa mig ett konkret exempel när någon har fått psykvård istället för fängelsestraff genom att åberopa ADHD som skäl.

Om du hade haft någon erfarenhet av svenska anstalter så hade du också vetat att avdelningarna är överfulla med ADHD-busar. Vet du ö.h.t. vad diagnosen ADHD innebär?

Nej, det är inte så lätt att åberopa psykisk sjukdom/störning för strafflindring/vård som gemene man tycks tro.

/S

ADHD var ett exempel på en neuro psykologisk störning som det heter!
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?

Jo, jag vet att det var ett exempel. Därför skrev jag:
Citat:
Ditt ADHD-exempel var skrattretande.
Citat:
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
Det har du helt rätt i. Vi vet inte alla fakta ännu. Bara det som massmedia har publicerat. Lite skrämmande att du är medveten om detta och ändå förespråkar avrättning av en person i inlägg efter inlägg...

/S
Jag är för dödsstraff ang denna individ oavsett om han är frisk eller sjuk.
hans problem verkar vara kvinnor och alkohol i grunden - http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/ar...ticle2257817.ab

Nej jag vill inte påstå att det är dåligt, det finns våldsbenägna patienter som har ADHD och liknande diagnoser som är under LRV.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 17:44 #116
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Apr 15 2008, 17:26
Nej jag vill inte påstå att det är dåligt, det finns våldsbenägna patienter som har ADHD och liknande diagnoser som är under LRV.
Men snälla Pokerstjärna - En åsikt kan du ha - det kan ingen ta ifrån dig - Men ett råd är att börja med att slå upp orden du tänkt använda - så att du vet vad dom betyder och står för - det blir så mycket lättare för oss andra att förstå vad du menar då och du slipper använda "konstiga" förkortningar vid fel tillfällen.

Människor med ADHD har av varierande grad koncentrationssvårigheter och kan ha "överskottsenergi i massor" - men det har ingen koppling till våld som du tycks tro.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 17:44 #117
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Ja, vad ska man säga, det är tur att det finns mer rationellt tänkande människor inom vårt rättsväsende....
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 18:02 #118
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Har en gammal polare med ADHD... han hade problem i skolan och fick ha en dedikerad "skötare" som skulle hålla han i skinner. Han hade (som internet sweden) säger , koncetrationssvårigheter samt överskottsenergi... MASSOR med extra energi.

Han löste sitt problem genom en mycket enkel metod.... styrketräning och boxning. Idag har han jobb och familj.

Så det här med ADHD är helt och hållet från fall till fall, samt hur man behandlar det.

Angående dödstraff osv så är jag inte för det. Jag vill dock att man inför hårdare straff för brottslingar med återfall och att ett livstids straff verkligen innebär livstid.

Jag har själv varit i två separata situationer där man nästan tappar alla spärrar.. i det läget brydde jag mig inte ett dugg om vad som skulle hända med mig efteråt.... som tur va så lyckades jag behärska mig. Det handlade om en i min familj i båda situationer... ena gången en äldre gubbe, den andra ett gäng ungdomar. Jag va på plats när det hände ena gången och lyckades skrämma iväg den äldre gubben genom att ställa mig framför honom och stirra han i ögonen... i det andra fallet sökte jag upp ungdommarna i efterhan och tog reda på vilka dem var, kontaktade deras förädrar och lät dem sköta det (vilket dem gjorde).
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 18:08 #119
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Apr 15 2008, 04:00
WebboT: Gärna källa på att de som avrättas kostar mer än livstidsfångar.
No problemas...
http://www.amnestyusa.org/Facts-and-Figures/Cost-of-the-Death-Penalty/
http://www.nyadp.org/main/faq
...om du vill läsa mer får du Googla/Yahooa "death penalty cost more"
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-15, 18:37 #120
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
man skulle ge den skyldige 15 år i fängelse och sen efter det ge han ett pannskott.

det skulle rädda världen.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017