FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Läser ofta på det här forumet, men skriver sällan! Men nu har jag lite problem och supporten på Google känns halv oseriös, dom verkar inte ha koll allts. Mitt problem: Förut sattes mina Adsense pengar in på mitt Personkonto (hos nordea) , men nu har jag startat egen firma just för alla mina annons pengar som kommer in. Men att få adsense pengarna att sättas in på mitt plusgiro verkar vara svårare än vad jag trott. Har angett mina uppgifter och, sedan skickar google en sån där "test överföring" med en aktiverings kod, men denna kommer aldrig, har provat två gånger och inte sett någon testöverföring allts. Alltså är något fel. Någon här som får sina adsense pengar in på sitt konto? Hur? Vad ger ni för uppgifter för att få in pengarna på plusgirot? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte testat själv. Men ditt plusgiro-konto har utöver ditt plusgironummer också en BANK-nummer med tillhörande IBA-nummer. Är av ungefär samma typ som ett person/sparkontonummer.
Har du testat detta? Tror det ligger i typ inställningar för Plusgirot eller ring PG och fråga vad det är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Till en början fungerade det att få Adsense-utbetalningar inbetalda till Plusgiro-konto med hjälp av IBAN. Efter ett tag, tror det var ungefär i samband med att Irlands-kontoret började göra utbetalningarna, så slutade det fungera och jag var tvungen att byta till bankkonto.
Var i kontakt med Google angående detta och de hävdade att det inte fungerade med Plusgirot då längre. Har dock inte försökt att byta tillbaka till PG igen under de senaste åren.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, tackar för svaren... håll med om att det är dåligt av Google Sverige att inte ha koll på detta. Har mailat fram och tillbaks, och inte en ända gång har dom nämt att plusgiro inte fungerar.
Aja har provat med bankgiro nu istället... förhoppningsvis fungerar det. Visst är det samma clearing nummer på bankgirot som plusgirot? Tack igen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ett plusgirokonto är bara en omskrivning av ett vanligt bankkonto. Du hittar kontonumret inne i ditt kontoudrag.
Jag har kört utbetalningar till plusgirot i evigheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google, Tradedoubler med flera kan inte betala till plusgirot. Många har spärrat plusgirot specifikt. Jag har då inte lyckats få dem att godkänna mitt plusgiro trots IBAN etc.
Bankgiro är en omskrivning, plusgiro är det inte om du har ett rent plusgirokonto. Däremot erbjuder Nordea nån form av bankkonton med plusgirokoppling.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör både Google och Tradedoubler till mitt plusgirokonto.
Nu vet jag inte om det funkar bara för att jag har Nordea, men funkar gör det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men även plusgirokonton har clearingnummer osv. Jag hade tidigare en stående överföring till ett plusgiro från min bank, för att få det att funka var jag tvungen att skriva kontonummer i formen:
<postgirots clearing> + <padda med nollor för att nå tillräckligt antal siffror> + <plusgironumret> Tror clearingnumret var 9960, och det kan säkert ha blockerats av vissa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|