Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nytt mångmiljonkrav mot The Pirate Bay

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-24, 09:47 #61
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Fast du blandar väl ihop siffrorna lite, att man beräknar att TPB orsakat ett inkomstbortfall för berörda parter på en anselig mängd miljoner dollar är en sak, att TPB inte har tjänat dom pengarna istället tror jag alla med en normalbegåvning eller strax däröver förstår, men om jag förstör värden för Ditt företag motsvarande säg en miljon, så antar jag att du vill ha ersättning i relation till Det beloppet, och inte vad sabotaget eller brottet kostade mig att utföra.

Att man sen lagt det på 1.2 miljoner har väl mer med rent juridiska/"tekniska" aspekter att göra, det vet man att man kan bevisa, och det är en summa tillräcklig för att dra det över en gräns där brottet får anses vara grovt.
Jag kan gärna erkänna att jag har dålig insikt i vilka siffror det rör sig om, men jag kan säga såhär, jag har svårt att få ihop dom siffror det talas om när det gäller blondinbella.se och TPB (alltså, jag gör Ingen jämförelse mellan dessa sidor, och inser att det finns enorma skillnader, men bortsett från det, sett till antalet besökare så tycker jag att siffrorna som nämns inte "går ihop")
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-24, 11:19 #62
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Conth@May 19 2008, 20:04


Det löjliga är att jag tror alla skulle tjäna på en bra, billig och laglig tjänst. Varje såld kopia kostar minimalt för försäljaren och volymerna skulle explodera om priset sjönk kraftigt...

Sedan gör du det "vanliga" felet att jämställa en digital kopia med att stjäla en vara. Det spelar inger roll hur många gånger branschen säger att det är stöld, det är inte stöld, det är ett brott mot upphovsrätten. Och att säga att varje digital nedladdning är en utebliven försäljning drar ju bara ett löjets skimmer över det hela. Misstänker att 90%(?) av nedladdningarna inte hade lett till en försäljning (inte med dagens priser i alla fall)
Men är du så naiv, eller har du sån bristande insikt, att du tror att 200 kr för en DVD speglar produktionspriset för DVD´n ?
Det har aldrig slagit dig att det du betlar för är lönen till alla dom personerna som står listade i 10 minuters eftertexter till varje film, och att den kostnaden är samma oavsett om du köper en skiva eller om du betalar för en nedladdning...

Kan man inte se det så kan man såklart inte heller förstå, att medans JT självklart inte lider av en eller 1000 enskilda nedladdningar, så för en mindre artist så är marginalerna mindre och kan bli det som avgör om man kan fortsätta med det man gör...jag tycker att "second take" på tom´s hardware tar upp detta på ett ganska bra sätt när det gäller spelindustrin...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-24, 12:49 #63
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Vafan, forumet buggade ur av min edit?! Får skriva om eländet och återkomma.
(svordom)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017