FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Hmm 99 dollar för biz licens?
Låter ju lockande. State Filing Fee: $230.00 Så typ 330 dollar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Man kan ju sedan regga en svensk filial (så man får svensk orgnr) sen är det bara att köra på med sin verksamhet i Sverige, och alt är helt lagligt. Ännu förmånligare är det med Peruanskt akribeolag, vet dock inte vad det kostar i Peru. men det är helt peruans skatt så svenska skattmasen kan inte komma och härja ..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill inte spamma, men jag vet det mesta om att registrera företag i Nevada och skaffa bankkonto för företaget och dig själv. Bara en åsna startar företag i Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Uppskattningsvis, hur mycket kostar det allt som allt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Att att starta ett AB är inte så där jättesvårt eller dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
så det är så billigt att skaffa ltd?
Är lite små intresserad av detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Nu ska vi ta bort lite av glädejämnena. För det första är skatteavtalet mellan Sverige och Peru uppsagt, vilket betyder att vi svenskar inte kan utnyttja den låga kapitalskatten där.
Om man har bolag utomlands hjälper det inte att det är låg skatt där bolaget är registrerat. Ett bolag som anses ha driftställe i sverige ska skatta i Sverige oavsett var det är registrerat. På samma sätt anses en person som bor i Sverige eller har anknytning dit vara obegränsat skattskyldig i Sverige för alla inkomster, oavsett var på jorden de kommer ifrån. Enda större poängen med att ha bolag registrerade i USA eller Storbritannien är om du har verksamhet där. Skattemyndigheten i Sverige kan enkelt inhämta information från Storbritannien eller USA om vilka bolag du har registrerade där. Det finns naturligtvis sätt att gå runt detta, men det kräver betydligt mer än att bara registrera ett bolag i utlandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vill man skjuta upp skatter på inkomster är ju ett Svenskt AB redan kanon.
Jag är intresserad av att på ett enkelt sätt hantera tull för varor som inkommer till USA från Asien och Europa så länken var klart intressant, tack för den ... de verkar dessutom väldigt etablerade och lite utav standardsiten som man blir hänvisad till när man googlar runt lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sen finns det alltid sätt att rundgå lagarna. Spotify är väl t.ex. registrerat i Luxemburg och Zennströms företag var ju registrerade i Holland och Estland om jag inte minns fel. Är det inte så att internetverksamhet som försäljning av tjänster eller immateriella ting som hemsidor faktiskt lämpar sig väldigt bra för offshoreregistrering? Tycker mig ha läst just det någonstans. (Troligen på skatter.se)
Sen är det sant att utdelning lön kommer beskattas som vanligt om man är bosatt i Sverige men företaget kommer ju faktiskt följa skattereglerna i landet det är registrerat i förutsatt att det inte är ett sk. cfc-land eller företaget har fast driftställe i Sverige så som ett kontor. Så teoretiskt går det ju faktiskt att göra vinst på affären om man låter (de mindre beskattade) pengarna vara kvar inom företaget och sedan tar ut dem när man behöver dem eller flyttar utomlands (i 6 månader) och tar ut dem. Sen ska det ju tilläggas att det kan finnas flera skäl till att man vill registrera ett bolag utomlands. Ekonomiska fördelar så som lägre aktiekapital är en. Att slippa krav på revisor eller lägga ner mindre tid på bokföring är ett annat. Minskad insyn kan ju också vara fördelaktigt i vissa lägen. (Jag syftar inte på pengatvätt.) Ett fjärde skulle dessutom kunna vara att man helt enkelt behöver vara etablerad inom USA för att kunna ta emot pengar från företag där. (De älskar att betala ut i checkar och de är inte så gångbara i Sverige.) Jag tycker själv att det är en ganska intressant diskussion och jag hoppas ideligen att någon vågar dela med sig av sina erfarenheter av att etablera företag (eller bankkonto) utomlands även om jag kan förstå om det är känsligt för de som ligger inom "gråzonen". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|