FAQ |
Kalender |
2008-08-11, 17:14 | #21 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
2008-08-11, 17:19 | #22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.atiger.pp.se/sida.html :lol: |
||
Svara med citat |
2008-08-11, 17:40 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm... då ska vi se om jag kan hålla det kort.
Det hela började med koala paint på commodore 64. Därefter var det deluxe paint till amiga vilket i sin tur ledde till photoshop på pc runt 1994. När internet var på uppgång något år senare hörde en bekant av sig och sa att han behövde en banner till sin nya hemsida, vilket var det första jag fick publicerat på webben. Med tiden snappade jag upp ett par grejer inom kodning också och Annica Tigers hemsida blev en otrolig resurs även för mig... och på den vägen är det. |
||
Svara med citat |
2008-08-11, 17:44 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Började med att läraren när jag gick i åttonde klass skulle lära oss HTML, och då blev jag helt fast!
Efter det har det rullat på med CSS och sedan PHP, och då är det självlärd jag är. Mycket googlande och läsande på olika forum. Nu är det lite mer "avancerad" Linux hantering jag försöker lära mig... |
||
Svara med citat |
2008-08-11, 21:33 | #25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Självlärd - try and error.. Som tidigare beskrivits tog man del av script som andra gjorde.. Bröt ner dem till småbitar tills man förstod vad allt gjorde och sen gjorde jag egna script..
Kanske inte det mest tidseffektiva sättet att lära sig på men på den tiden hade man all tid i världen . Sen läste jag även några avancerade kurser i programmering på gymnasiet (gick på ett it-gymnasie) men det gav kanske inte så värst mycket då man kunde rätt mycket mer än läraren ;-) |
|||
Svara med citat |
2008-08-11, 21:59 | #26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lärt mig allt på egen hand. Började trixa lite runt år 2000 med vanlig HTML. Sen la jag på ASP runt 2002. La av helt med allting 2005 för att sedan återuppta allting nu i Mars-April. (Kodandet)
Alla kunskapare runtomkring med domäner, affiliate osv startade jag väl med runt årsskiftet. |
||
Svara med citat |
2008-08-12, 09:23 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ahh, annika tiger... Nostalgi.
Sen blev det ett par böcker naturligtvis. Och http://iwtjanster.idg.se/webbstudio/ Gick en 50-veckors kurs i "Teknisk webbutveckling" och läste JAVA, men eftersom jag redan sedan 8årsåldern fastnat för Basic, och runt -97 ramlat in på ASP så fortsatte jag där, och tog senare steget över till ASP.NET, i samband med att 2.0 blev publikt. Fortfarande helt självlärd, mycket mha www.asp.net/learn och några videos av Jeff Proise, som tyvärr inte är publika längre. |
|||
Svara med citat |
2008-08-16, 18:43 | #28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lärt mig HTML/CSS Själv , och just nu håller jag på att lär mig PHP!
|
||
Svara med citat |
2008-08-16, 20:00 | #29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det som jag vet som är värt att veta har jag lärt mig genom:
* Google (forum, tutorials) (50%) * Mentorer / förebilder (40%) * Skolan (10%) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|