FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Antalet burkar i vårt lilla serverrum blir hela tiden fler och med det stiger ljudnivån. Tyvärr ligger serverrummet i anslutning till arbetsplatserna och ljudet letar sig ut genom framförallt dörren. Jag är ute efter någon typ av ljuddämpande gummimatta eller liknande som man exempelvis skulle kunna klistra/fästa på dörrens insida. Någon som sett något liknande, gärna som går att köpa i Göteborg. Andra idéer uppskattas såklart också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ljuddämpningsplatta finns på biltema används ofta i tex båt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst kan du använda enkla mattor och liknande. Vill du ha seriös ljuddämpning kan jag rekommendera ett företag här i stan. Vi har använt spillbitar från dem i vår replokal, och det är helt fantastiskt vad bra dom är.
Dörrar hittar du här: http://www.hiak.se/dorrar__portar.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Outsourcing kanske?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anlita något företag som jobbar med akustik då kommer det bli bra, det kan jag lova
![]() Edit: Såg att du bodde i Göteborg, vill du ha en bra snubbe som jobbar med akustik i Göteborg så pm:a mig (känner en) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för era tips!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Sätt dämpmatta likt de som är till bilar och båtar, finns på ex. biltema, destå tjockare destå bättre. Finns också ljuddämpande skärmar, som är vanliga i kontorslandskap, dessa kan du också skruva på din dörr vilket ger ett snyggare intryck än de fula dämpmattorna för bilar som jag nämnde ovan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ju tyngre ljuddämpande material desto mer dämpar det, och desto dyrare är det att köpa.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|