FAQ |
Kalender |
2008-08-30, 13:40 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Apropå kommande Internet Explorer 8: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=821592 Min första reflektion: Alla som använder private-funktionen blir värdelösa besökare för annonsörer/affiliates eftersom hela grejen med cookies och leadspårning blockeras. Så vad händer nu med affiliatebranschen? Tradedoublers aktie borde tokdyka när Explorer 8 släpps, t ex. h34r: |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 14:05 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är om det inte är döden för Internet Explorer. Ingen aktiv leverantör förutom Microsoft tjänar på att förhindra cookie lagring av reklam klick.
Hade jag varit Google hade jag förklart krig mot Microsoft och stoppat explorer, hänvisat alla explorer sufare till en sida där det står att sidan endast fungerar i FF eller Opera mfl! Lär väl inte ske men det vore kul med ett sådant krig! När det gäller cookies... kommer inte på någon annan lösning just nu. Men betalt för klick och exponering lär öka. Har alltid tyckt att cookie lagringen är lite flummig, det finns ingen garanti att användaren själv raderar alla cookies, vilket leder till att jag missar en lead/försäljning. Ett affärskontrakt mellan två parter med såna inbyggda risker är minst sagt skumt. Om jag skickar en potentiell kund till en leverantör/butik vill jag ha garantier att min lead ger resultat. |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 14:08 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilken töntig artikel.
Denna funktion finns redan sedan länge i Safari och som tillägget Stealther till Firefox. Artikeln ignorerar helt de nackdelar det medför att inte spara några kakor (som till exempel att man inte kan logga in på någon webbsida så länge funktionen är aktiv, man kan inte själv se sin historik osv). Det är en funktion som endast kommer vara aktiverad hos användarna när de anser sig behöva den just för stunden, alltså inget speciellt stort hot mot någon. Varför funktionen lyckats bli så hajpad vet jag inte. Jag använder den själv (i Firefox) rätt sällan och tycker nog att det finns viktigare funktioner i webbläsaren. Microsoft måste verkligen jobbat hårt med marknadsföringen. |
|||
Svara med citat |
2008-08-30, 14:43 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror generellt att ett cookielöst internet kommer att komma förr eller senare, nackdelarna med cookies är större än dess fördelar och cookies missbrukas dessutom.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-30, 15:41 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Danielos, vad finns det för alternativ till cookies?
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 16:03 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
aquastorm:
POST eller GET variabler som skickas vidare, t ex PHPSESSIONID i en GET variabel. Men det hade varit värdelöst. |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 20:26 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 20:46 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hela affiliatemarknaden är ju beroende av det, och den största av dom alla - google skulle få fina problem. Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 22:19 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jag va bara tvungen... |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 22:30 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alla förkortar FF. Det naturliga är att ta begynnelsebokstaven av varje ord i en förkortning. Färre begriper vad man talar om då man skriver FX. Så personligen struntar jag i hur de vill att man skall förkorta. Angående ämnet kan jag bara hålla med emilv. Möjligen kan det vara ett problem för porr affiliates men för normal användning så är det inte alls önskvärt att surfa utan historia och cookies. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|