FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ska ner till Gambia i slutet av september, men när jag försöker boka biljetter hos Brussels Airlines så vägrar de acceptera icke-engelska bokstäver. I mitt pass står ju mitt namn med svenska tecken. Så om det på biljetten skulle stå "Bergstrom" eller "Bergstroem" men i passet "Bergström", hur reagear folket i incheckning, säkerhetskontroll och boarding då? Har inte stött på detta problem tidigare vad jag minns så är lite orolig...
https://www.ctravel.com/sv/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har rest mycket tidigare och har aldrig varit någor problem med "oe" ist. för "ö" och "aa" ist. för "å"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag åkte till London förra året med en kamrat som har ett ö i sitt efternamn. Vi skrev o i bokningen och det var inga problem för honom att åka med (British Airways) eller komma in i Storbritannien i alla fall.
https://www.ctravel.com/sv/direktflyg/LHR |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah, tack för svaren!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi hade en bekant som jobbade genom sitt företag som snickare i sverige ett tag på uppdrag. När han skulle flyga hem beställde vi biljetter åt honom. Bokade biljetterna på "Bamse Snickaren" och ändå fick han flyga
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har jag iaf. bokat i "Bergstroem".
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag rekommenderar använda a a o
Folk som inte känner till åäö känner kanske inte heller till att det motsvarar oe eller ao. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag blev fint vidareskickad till manuell incheckning när jag skulle flyga hem från London då maskinjäveln inte kunde läsa av mitt boardingpass. Detta pga att mitt efternamn är för långt och dessutom innehåller 2 stycken ä..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
å=a eller aa
ä=a eller ae ö=o eller oe Dessa alternativ fungerar ALLTID, båda två. Det är internationellt överenskomna translittereringar.
![]() |
Svara |
|
|