FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Just som beskrivningen berättar så får alla lösningar, med betalningar på nätet, mig att bli galen. Spritt språngande kyckling-galen. Jag förespråkar en resebyrå som inte drivs utav oscommerce, virtumart osv osv. Har kikat runder lite olika och sett att Binero verkar ha ett asgrymt system. Låt säga att vi köper en domän från dem, vi får då en e-faktura. I denna efaktura så får man fram fram en betala online-länk där man hänvisas till payex hemsida. Man kommer fram dit, rattar i sina kortuppgifter, klickar på betala, granskas.. sen är det klart! Det vore hur grymt som helst med en liknande tjänst, eller en tjänst där kunden navigerar till våra "sida" på en kortbetalningshemsida, där de själv kan skriva i kortuppgifter, summa och meddelande (där de kan t ex ange fakturanr'et). Någon som vet någon betallösning som detta? Har varit i kontakt med payex och payson men de har inget direkt sådant som vi efterfrågar. har även kollat på samport, dibs, unt so weiter.. Om ni tycker att det är snurrigt så är det precis så jag känner det. (: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför kör ni inte bara exakt som Binero då med payex. Jag fattar inte???
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enligt payex så har de tagit fram en egen lösning, som inte payex visste hur de gjorde.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett tips är ju att ta kontakt med Binero och kolla med dom angående en lösning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är ju inget konstigt binero gör?
Bara att man inte betalar direkt vid checkout. Hur enkelt som helst att koda. I princip ingen skillnad mot en vanlig kassa även om det kanske känns "udda". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På tal om inget, vet ni vad PayEx hette förut?
Faktab :lol: Det är respekt, så därför rekommenderar jag PayEx. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet inte om jag förstår du rätt, men det är hur lätt som helst att maila en länk till en kund där de kan betala (också ganska lätt att automasiera så att länken kommer som t.ex autosvar)
Payer har färdiga kod exempel se t.ex https://secure.ebutiken.nu/payinvoice/payinvoice.php där våra kunder kan mata in faktnr och beloppet. Certitrade har också en sån lösning (php/asp som man kan implementera själv) Annars har också certitrade 'Certitrade Pay' där precis som du säga kan ni maila kunden en länk med alla uppgifter redan imatat utan 'kortnumret' se http://www.certitrade.net/mailpay.php Kan används för försäljning per telefon, mail, fax, brev eller via formulär på webbsidor etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kikade lite snabbt på PayPal, finns det någon svensk motsvarighet?
Där kunde man välja "Request money" vilket är exakt det vi vill göra. Vi skriver då i hur mycket de ska betala och de får då ett mail, "tjolahopsna vill att ni ska betala". Nå, någon svensk motsvarighet? Vet att Certitrade har detta och det börja luta mot dem. Men det är alltid kul med fler val. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad du krånglar till det. Att sätta upp en sådan lösning lär väl gå på någon timme på sin höjd om man gör det själv, och då får du exakt det utseende du vill ha på det hela. Om du redan har en betallösning är det väl bättre att använda den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Idag har jag ingen betallösning, men jag tror att jag hittat det jag letar efter.
Lösningen som Mark Kent presenterar ovanför är strålande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|