FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjenare.
Jag vill sälja webbtjänster, genom min hemsida. Jag vill endast ha detta som ett jobb sidan om och vill naturligtvist att det ska vara lagligt, därför alltså skatta för pengarna. Men hur ska jag gå till väga? Jag har ingen aning över huvudtaget. Jag är duktig och kan många språk och design är min största styrka så jag tror att jag skulle få många kunder om jag bara lyckades marknadsföra mig själv på ett bra sätt. Men jag måste ju börja först. Hur säljer jag hemsidor lagligt? tack på förhand. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använd din favoritsökmotor och sök på "hyr din arbetsgivare".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det tog mig ett år att lära mig allting. Men du måste oavsett vilket registrera dig som enskild näringsidkare. Det vill säga starta eget företag. Du kan "hyra din arbetsgivare" som sköter allt med pappersarbete och redovisning men de slukar lätt upp en stor del av pengarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
nej, det behöver inte bli särskilt dyrt alls... dom kan ta så lite som ~7%, vilket jag tycker är rätt billigt för att slippa alla problem. kryssdeklaration liksom =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite off topic men finns det ingen motsvarade sida där man kan "hyra sitt företag". Sitter ju massor med pojkar och flickor hemma i stugorna och tjänar några hundralappar i månaden på adsense. Ska de göra det lagligt så vore ju en sån tjänst ultimat.
Jag vet inte riktigt hur det skulle gå till. "Hyr din arbetsgivare" funkar ju så att man fakturerar genom dem och sen betalar kunden in på deras konto och man får sen ut ett belopp i lön. Med min idé antar jag att man på något sätt måste ange "arbetsgivarens" kontonr. hos Google och på något sätt kunna koppla det till just den "arbetaren". Någon som har något förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mera hjälp skulle uppskattas.
Har läst på om enskild näringsidgare och att j ag inte behöver lägga några pengar på att starta det hela om jag inte vill registrera själva namnet (vilket inte behövs). Men SÅ mycket jag inte förstod när jag läste igenom. Kan jag starta detta utan att lägga pengar på det själv? Kan jag ha det bara som sido-jobb? Det finns ju MASSOR av privatpersoner som säljer webbtjänster på internet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du ska ha det som ett (sidojobb), ansök om FA-skattsedel hos skatteverket, det är gratis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och det räcker så? Men hur fungerar det hela?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
gå till ditt närmaste bibliotek och låna lite böcker! Björn Lundén skriver så man förstår!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nutek och skatteverket har massor med bra kurser om att starta eget.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|