FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Under hösten kommer jag starta en ny webbsite där man kommer kunna designa sina egna kläder. Främst T-shirtar. Välja tröja, motiv och köp! Jätte-enkelt! ![]() Mitt lilla lyxproblem är att jag inte kommer på vad för domän jag ska köpa och behöver hjälp med förslag. Helst ska det finnas som både .se och .com adress då jag vill ha friheten att kunna expandera. Är tacksam för alla tips. Tänk på att det helst ska vara en adress som är lätt att komma ihåg, gärna kort och ha något med ovannämnda att göra. Mvh, Patrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
supashirt.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ShirtMotive.se/com ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Inga dumma förslag.. supashirt fanns dock inte som .com.. lite synd kanske.
Fler förslag! Brainstorming pågår! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Damotiveshirt.com/se
Themotiveshirt.com/se Touchmotive.com/se Magicmotvie.com/se Myspecialshirt.com/se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nån som har nåt annat bra förslag?
Såna jag spånat på själv är exempelvis: teefactory tshirtfabriken Som sagt, fler förslag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
dintshirt.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om man ser ur SEO perspektiv bör du ha sökord med i din domän, som t.ex "shirt", "shop", "butik" eller vad du nu vill ha för sökord.
så mitt tips är kanske just shirtshop.se, tyvärr såg jag att den var upptagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det dyker upp bra tips på lediga domäner i den här tråden, så kommer de att vara registrerade inom loppet av några sekunder. Det är totalt meningslöst att fråga efter lediga domännamn på ett öppet forum fullt av domänkåta webmasters...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Njae.. helt meningslöst är det verkligen inte. Visst kanske det kommer upp nåt bra förslag och visst det kanske registreras omgående men det viktigaste av allt är att man får idéer och lite hjälp på vägen.
T.ex har alla namn som nämnts i den här tråden gjort att jag själv spånat vidare och till slut kommer jag på det där namnet som passar för mig. Så.. totalt meningslöst.. det är det verkligen inte. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|