FAQ |
Kalender |
2008-11-24, 19:53 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst är det väl bara att strunta i att betala fakturan om man inte längre vill ha ett domännamn? Blev lite nervös när jag fick en påminnelse med påminnelseavgift idag... Vill ju inte dra på mig en anmärkning helt i onödan.
Tack på förhand. |
||
Svara med citat |
2008-11-24, 20:03 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick också en faktura till ett domännamn jag reggade förra julen när binero hade gratis domäner. Är pank för tillfället så blev lite rädd jag med
|
||
Svara med citat |
2008-11-24, 20:04 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilket domännamn pratar du om? Gäller det .se domännamn som fakturerats direkt från .SE så har jag för mig att man kan strunta i att betala fakturan. Kommer fakturan från någon återförsäljare eller kanske berör något helt annat domännamn så är det inte alls säkert att du "bara kan strunta i fakturan".
|
|||
Svara med citat |
2008-11-24, 20:09 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Korrekt, fakturor från .SE är det bara att strunta i om man inte är intresserad av domännamnet i fråga
|
||
Svara med citat |
2008-11-24, 20:49 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den dag .SE tröttnar på att ta kostnaden för påminnelsefakturor för domännamn som registrerats billigt under kampanjperioder så kan de däremot stödja sig på följande punkt i de allmänna villkoren, så jag skulle inte rekommendera att strunta i fakturorna utan har man möjlighet så gå in i Domänhanteraren och avregistrera domännamnet eller domännamnen i fråga.
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-11-24, 20:58 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ursäkta, det gäller alltså .SE ja.
Jag ska gå in i domänhanteraren och avregstrera allt skräp, tack för rådet Henrik! Hur är det med fakturor från Loopia, som gäller domäner registrerade genom dem? |
||
Svara med citat |
2008-11-24, 21:25 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
// Isak |
||
Svara med citat |
2008-11-24, 21:50 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förnyelser skickade från .SE (samt påminnelser) kan man helt bortse från - Men för att lugna sig själv kan man ju alltid gå in i domänhanteraren och avregistrera/deaktivera domänerna - om inte annat så sparar man ju in ett utskick/och miljön..
Sen vad gäller utskicken som kommer från .SE så är det INTE fakturor !! Det är "Betalningsavier" - vilka kan vara förvillande lika "fakturor" - men till skillnad är betalningsavierna "frivilliga" Parantes: Det är med liknande "betalningsavier" som DROA (Domain Registry Of America) lyckats snärja miljontals domäninnehavare världen runt, av orsaken att de tagit avierna som "tvingande" fakturor.. |
|||
Svara med citat |
2008-11-24, 22:52 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick också påminnelser idag med påminnelseavgift (+ 25 kr på varje avi).
Jag har nu deaktiverat alla domäner jag inte vill ha kvar under domänhanteraren. Jag behöver inte oroa mig för något? |
||
Svara med citat |
2008-11-25, 09:52 | #10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |