Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad betalar du per klick på prisjakt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-01, 19:14 #1
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Medlem

Har läst en hel del om prisjakt här på WN, både ris...nja lite ros fanns det väl iaf.

Jag är ändå sugen på att indexera mina produkter på prisjakt, avtalet är löpande med 1 dags uppsägningstid.
I min offert får jag 1,10kr/klick exkl.moms, i 3 månader får jag 30% rabatt. Alltså 77öre/klick. Minimideb är 100kr/mån

Vad betalar du, är detta ovan rimligt?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 20:03 #2
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Flitig postare
Finnmeras avatar

Det var klart mycket billigare än vad du skulle ha fått betala för Adwords på Google så på så vis låter det ju billigt.
Men du har väl bra statistikprogram så att du kan följa hur många som konverterar på det viset du vill som exempelvis Google Analytics ?

Vad händer efter dessa 3 månaderna, måste de sälja om eller rullar det vidare med ett annat klickpris ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 20:10 #3
Medlem

Medlem

Mina adwords är ganska billiga, tacka "gud" för det. Inte så billiga som 77 öre eller 1,10 men inte långt ifrån.

Yes, kör med analytics så det skulle direkt visas på ordernivå var köpet kommer ifrån.

3 månader gäller rabatten, sen blir 1,10/klicket.....använder prisjakt? vad betalar du?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 20:42 #4
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Eh, hur vet du att Google Ad-words skulle bli dyrare Finnmera? Vi betalar ca 70 öre per klick där, på prisjakt 1,05kr+moms/klick. Vi funderar i dagsläget på att avsluta vårt "samarbete" både med Prisjakt och Pricerunner. Pricerunner främst för att dom vägrar sänka klickpriset under 1,50kr/klick för den kategori där vi har mest produkter, trots att deras konkurrent Prisjakt ligger på runt 1 kr/klick. På Pricerunner ligger vi i snitt på 1,3-1,4kr/klick vilket är för högt.. Prisjakt har dock ett sätt jag inte gillar, när du går med och betalar för logga+länk, så tar dom dina produkter slänger in dom på Google Ad-Words, och säljer sedan tillbaka dessa klick till dig för 1,10kr/klick i ditt fall, dom betalar självklart mindre än detta för klicken på Google Ad-Words. Detta känns väldigt konstigt, speciellt om man har många produkter som man är ensam på, då blir det i praktiken så att dom "stjäl" klick från en och sen säljer tillbaka dom för ett högre pris.. Likaså betalar man (i ditt fall) 1,10kr/klick per kund, klickar en kund alltså på 10st. av dina produkter kostar det dig 11kr totalt. För vår del är det ofta kunder som klickar på flera varor (undersöker dom) så i praktiken landar nog kostnaden för "varje" kund på 2-3kr iaf.. Varför har man inte en fast kostnad för varje IP-adress och dygn tex.?
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 20:54 #5
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by dannel77@Dec 1 2008, 14:42
Eh, hur vet du att Google Ad-words skulle bli dyrare Finnmera? Vi betalar ca 70 öre per klick där...
Det går alltid att hitta extremt billiga ord i Adwords om man vill.
70 öre = 9 cents. Du är väldigt lyckligt lottad om du kan få upp dina viktigaste ord på första sidan för det priset.
Mitt snittpris ligger runt 6 kr per klick i Adwords. De mest konkurrensutsatta får jag hosta upp 20-25 kr klicket för.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 21:19 #6
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Jag kör en del kampanjer åt kunder via Adwords där klickkostnaden ligger runt 35 öre upptill över 20 kronor klicket.
Och det går bra att ligga med en genomsnittlig position 1 även på det lägre priset.

Egentligen är det kanske inte så mycket fråga om orden är billiga eller inte, utan hur de konverterar.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 22:48 #7
Finnmeras avatar
Flitig postare

Flitig postare
Finnmeras avatar

Jag baserade klickpriset på våra strax över 300 aktiva kundkkampanjers snittklickpriser på Adwords, därav att jag ansåg att om klicken från prisjakt konvereterar bra som Hubbert la fram vikten av så är det ju bra mycket billigare än vad Adwords är i snitt med det klickpriset de tydligen tar om de nu konverterar bra.

Men det är ju surt om de också köper trafik från Google samtidigt som ni själva gör det då de ju trissar priserna lite mm.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 23:21 #8
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Har precis sagt upp avtalet med Prisjakt eftersom de ville fördubbla kostnaden. Med gamla kostnaden försvann 10% av försäljningspriset i avgifter till Prisjakt, lägg därtill på frakt för ytterligare 5%. Betalar de med Kreditor går ytterligare några procent bort, osv... Blir inte mycket vinst kvar, och då kan man lika gärna låta bli den extraförsäljningen.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 23:25 #9
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Du har en poäng där Finnmera ang snittpriser. Skall man diskutera en fråga generellt så är medeltalet lite mer intressant att ta fram.
Och du har ett något större underlag att falla tillbaka på, om man säger så.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-02, 03:28 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by fenrik@Dec 1 2008, 20:14
Har läst en hel del om prisjakt här på WN, både ris...nja lite ros fanns det väl iaf.

Jag är ändå sugen på att indexera mina produkter på prisjakt, avtalet är löpande med 1 dags uppsägningstid.
I min offert får jag 1,10kr/klick exkl.moms, i 3 månader får jag 30% rabatt. Alltså 77öre/klick. Minimideb är 100kr/mån

Vad betalar du, är detta ovan rimligt?
Du kan ju bestämma deig för att sätt apriset 37 öre per klick i Goggle AdWords, det funkar trots att Google varnar för att dina annonser inte visas. Visst du får mndre visningar och sämre läge men har du poppis sökord så blir det annars hiskeligt dyrt.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017