FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Törs man fråga vilken domän det gällde ks_wasabi?
Jag har nämligen reggat 2 på binero som var upptagna enligt Loopia ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Jag reggade domän på Loopia - Sökte på domänen (innan jag betalade fakturan) - Domänen stod som upptagen (På Loopia, Binero kollade jag inte ens) - Jag betalade fakturan Eftersom Loopia får reda på att en av deras kunder vill ha domänen så visar de den som upptagen även att de inte registrerat den åt kunden än. Självklart visas den som ledig hos Binero, de har ju knappast insyn i Loopias system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ibland brukar Loopia vara snabba när man registrerar lediga domäner men nu har det tagit över 1 1/2 timme sedan fakturan betaldes till Loopia och ändå så äger jag inte domänen enligt iis. Det är inte bra är det attraktiva domäner försvinner de snabbare än så...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det stämmer att vi reserverar ett domännamn i vårt system när en kund har beställt detta. Spärren ligger så länge beställningen anses som giltig. När det gäller att lägga till domännamn i vårt system som inte är registrerade i syfte att spärra upp dessa från beställning så har jag själv arbetat hårt med att hitta ett bra system för att kontrollera detta. Det görs numera automatiska rensningar periodiskt som med ett visst mått intelligens avgör om domännamnet ska ligga kvar eller inte.
Citat:
I båda dessa fall så skapar vi ett nytt kontakt-id vilket lägger på lite tid i registreringsförfarandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag försökte regga tre st på Loopia, alla tre stod som upptagna, dock lediga hos IIS.
Jag gjorde sedan ett nytt försök hos binero, där 1 av de 3 var lediga. Reggade den där då jag vet att binero gör ett oerhört bra jobb med att registrera fort. Andra namnet körde jag faktiskt genom WK, den domän som stod som upptagen hos loopia och binero. (: Fick tag på fa il.se och hew lett pack ard.se vette sören vad jag ska ha dem till, haha. (: Kommer ju garanterat inte göra något med en av dem. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Med risk för att någon annan skulle hinna före på domänerna så kände jag mig tvungen att registrera dom på annat ställe istället. Tre minuter efter betald faktura så började domänerna droppa in på mitt konto och efter ytterligare tre minuter hade jag samtliga. (det är alltså inte snapback jag pratar om utan vanliga tidigare oregistrerade domäner) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||