Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


kommun.se lokala nyheterna

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-15, 21:14 #11
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Det jag inte förstår är varför du trycker på att det är en privatägd sida så hårt, till och med i sajten slogan. Det känns superfånigt. Jag kan förstå att det kan vara viktigt att upplysa om att det inte är en offentlig tjänst, men så mycket? De flesta hade säkert nöjt sig med "Kommun.se drivs av XXX AB".
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 21:49 #12
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Ja, din sidas kvalitet har vi avhandlat förut i din tidigare feedbacktråd.

Du vill med och leka bland de stora seriösa sidorna men ditt innehåll håller inte måttet, som kommungubbarna och tidningarna redan visat.
Skippa whinandet om att journalisterna bara är ute efter publicitet.
Gör en bra tjänst som innehåller riktiga uppgifter så ska du se att folk blir mer positivt inställda på sikt.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 22:10 #13
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Hej
Jag håller med Er fullständigt. Jag har lite begränsningar i att jag arbetar heltid med annat. Samt att det tar tid att veta vilka tjänster jag ska bygga, samt att bygga dem. Det finns ju inte pengar till att jobba heltid med detta. Vilket jag även valt att inte eftersöka i detta tidiga skede. Och som Ni vet sedan tidigare så är jag rätt ny på fronten om att vara på väg mot en het sait. Så stegvis är väl det som gäller.

Hade jag inte byggt stegvis, så hade jag ju inte vetat vad som fungerade och vad som inte fungerade. Det är ju ett klassiskt misstag från utvecklare, att bygga det man tror på en längre tid, utan att följa upp med "kunder".

Varför det står så mycket om att det är privatägt, samt att jag nu även lagt in att "adresser, namn och telefonnummer kan ha ändrats mm." är ren försvarsåtgärd inför hetluften just nu.

Dvs jag lyssnar på kritiken, och försöker göra det bästa av det hela.
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-16, 00:04 #14
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Hur har vi det nu med egenreklam?

Tycker denna sidan kommer på tal, av just TonyL, ca en gång varje månad.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-16, 05:21 #15
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Det är som dom säger i "Lady & Lufsen"...."Tony, förstår du, kan inte klara språket särskilt bra"...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-16, 07:27 #16
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
Citat:
Originally posted by gummianka@Jan 16 2009, 06:21
Det är som dom säger i "Lady & Lufsen"...."Tony, förstår du, kan inte klara språket särskilt bra"...
Touché
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-16, 19:22 #17
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Hej
Ber om ursäkt för egenreklam, men jag tyckte det var högst relevant att presentera min situation under de två senaste dagarna, då den ändå berörde en het situation som kan hända en del av oss, om inte alla.

Jag hade gärna själv, hört och fått talat med någon som äger en site, när man samtidigt hör mycket om den på tv och i tidningar.

Att ens webbsida blir kölhalad i lokalpress och lokaltv, ABC Stockholm, Uppsala, Enköping, samt Blekinge... samt tv4 lokalt.

Både att få råd, men även ge respons på ens egen upplevelse, samt vara öppen för frågor. Det kan nämnas att när det var lite "pressat", typ just talat per telefon med 2 tidningsjournalister, just talat och kommit överens med en informationschef i en kommun, så började det röra på sig i större städers informationschefer, som just ska gå och tala med pressen, när jag fick tag i en av dem.

Då var det bara att prata med sin mentor, korrigera siten, samt diskutera lite här. Då jag såg detta forum som det ända forum jag tänkte uttala mig hos på nätet.

Många här har ju bra mycket mer erfarenheter, samt att det finns flertalet hjälpande tankar här. Även om man inte håller med varandra, så får man rakt på åsikter här, som jag värderar högt.

Så det var helt enkelt, en händelse, som jag ville dela med mig om, samt söka stöd. Jag vet inte hur högt värderad wn.se är inom alla kretsar, men hos mig är den just nu, den mest respekterade i sin genre.

Tack alla.

/ Tony
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-25, 05:23 #18
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Mer publicitet, nu i Upsala Nya Tidning -> "Falska" hemsidor irriterar
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-25, 08:30 #19
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Nu har jag ingen jättekoll på innehållet på aktuell site, men frågan är väl: tillför man något (nytt) ?

Om svaret är ja på den frågan. så är väl allt bra, och det bör heller inte vara några problem att sälja annonsplatser även till berörda kommuner.

Om svaret är nej så har jag full förståelse för upprördheten, både från besökare men även från "konkurrenter", men det bör också innebära en ganska snabb utslagning av sidan, man överelever knappast på Adsenseannonser, och "misstaget" att besöka den sidan istället för respektive kommuns görs ju troligtvis bara en gång per besökare. jag tycker det är ett utmärkt exempel på att en bra domän är värdelös utan innehåll.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-25, 12:56 #20
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Tack för tipset om artikeln.

Som vanligt viss procent feltolkat av journalister. Men artikeln blev ok, ändå.
Jag måste lära mig att vara kortfattad och tydligare.
En tanke med intervjuen hon bad om, var att leverera så mycket bra som möjligt.
Alltid kommer något med.

Angående sälja annonsplatser till kommuner, så är min erfarenhet att kommuner inte är helt lätt att få intäkter ifrån.

Jobbigt att det kallar sidorna "Falska" hela tiden. Det stämer inte, sidan är inte falsk, fast det vet de om, för till skillnad från Enköpingsposten och andra medier, så uttrycker sig UNT med sitationstecken. Önskar journalister stod för sina förtal, bättre.
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017