FAQ |
Kalender |
2009-01-21, 14:33 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, det måste man inte, däremot tillhör det god ton att berätta för sin arbetsgivare innan man startar.
|
|||
Svara med citat |
2009-01-21, 16:31 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
Ni är guldvärda killar, tack för alla tip, får mig alltid att tänka i nya banor =)
|
|||
Svara med citat |
2009-01-21, 20:25 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nja.. Skulle snarare säga att det är upp till anställnings-
avtalet han har. Det finns säkert avtal som inte tillåter någon annan verksamhet vid sidan av. Inte för att jag tror de är så vanliga (förrutom konkurrerande verksamhet), men man ska nog ta det säkra före det osäkra. |
||
Svara med citat |
2009-01-21, 22:37 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag rekommenderar att du skriver ihop något lämpligt, om inte din arbetsgivare har annat förslag, så som att "det är ok att du har affärsverksamhet på Internet, samt att det inte kommer gå in i/påverka dina arbetsuppgifter hos din arb.givare." Jag tror både ditt anställningsavtal har lite, men viktigast det kan även vara regler och lagar via tidigare fackliga överenskommelser som gör att din arbetsgivare kan ta över senare. Kolla med facket på ditt jobb. Även om du inte är med i facket, kan du belatas av deras överenskommelser med din arbetsgivare. När du presenterar idén för arbetsgivaren, hålla dig vag och generell, typ "affärer på Intrernet." Fast allt är ju känsla. Själv kontaktade jag min chefs chef, och fick han att skriva på ett eget skrivet papper, som han bett mig totta ihop. Så ta det muntligt först. Fördelen med denna väg, är att din närmaste chef inte påverkas, vilket var den ursprungliga tanken med. Lycka till, du får ju tolka hur din arbetsgivare beter sig.... i varje steg. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|