FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi tar emot mobilnummer på vår hemsida, men vi har begränsat längden
till 10 siffror eftersom jag trodde att det är svensk standard. Idag hörde jag att vissa Volvo-anställda har 11 siffriga mobilnummer. Har ni någonsin sett ett svensk 11-siffrigt mobilnummer, eller kan ge mig bevis för att såna existerar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe..verkar lustigt, har ingen aning om det faktiskt.
Men svenska mobil nr brukar ju oftast vara 9 siffror eller 10 siffror. ![]() Är också nyfiken på sånt här, om det nu finns ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, det finns, eftersom ett mobilnummer numera kan vara ett vanligt nummer, tex 08 111 111 111
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
På tal om annat så är Google väldigt effektiva på att indexera WN:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=mobiln...=S%C3%B6k&meta= ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det var grymt! Däför ska man aldrig skriva en hemsideadress här. =) Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte bara ändra begränsningen till 11 siffror så behöver du inte oroa dig för att förlora nummer/kunder?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
För att nästa gång så kommer nån som har 12 siffror.
Men jag börjar tvivla nu. Hur ska man kunna ringa ett 11 siffrigt nummer i en vanlig telefon? Den ringer ju upp när man tryckt in 10 nummer, då borde den börja ringa det numret som har 10 siffror! Jämför med om jag ringer 1123456789, då ringer den ju 112. Jag provade skicka SMS till det 11siffriga nummret jag har fått, men det kom inte fram. Däremot så går det att ringa, det var en fax. Jämför med 112 nummret ovan, det går inte kontrollera så det är rätt, det kan fortfarande vara 10 siffror. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
112 är ett nödnummer, och växeln känner av att du trycker in 1-1-2 och kopplar direkt. Ta t.ex. ett 10siffrigt telefonnummer med landskod. Det blir 11 siffror och telefonen ringer ej upp innan den 11 siffran är slagen. Men varför inte sätta begränsningen till t.ex. 16 siffror, eller 32 siffror istället, så slipper ni fundera på detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör jämt begränsning på 12 tecken. tex: 004619123456
|
||