FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ser egentligen inget konstigt i det hela, med tanke på att majoriteten av alla svenskar använder telia som operatör och utgör en större chans till att bli blockad pga fler zombies osv ![]() Edit: Det jag försökte säga med det där är att ms är ju inte tjuven i det hela. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Och Gmail bara... funkar =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inte Loopias kunder heller, återigen mailproblem eller? Alla mina konton hos dem ligger nere
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu går det inte att läsa artikeln eftersom DIs webbsite är pajko, men min spontana reaktion är att det är skönt att media uppmärksammar att Hotmail suger. Stackars folk som använder Hotmail. Inte nog med att dom måste stå ut med skiten. Dom blir dessutom retard-stämplade så fort dom ger ut sin e-postadress till någon. Gmail å andra sidan funkar så jag använder min Gmail-adress som min officiella e-postadress utan att skämmas det minsta
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Trevligt att se att fler har problem med hotmail, jag har dagligen problem med att email inte kommer fram, verkar som om hotmail rakt av raderar email utan att notifiera någon, jag har ungefär en volym på 20 000 email till hotmail per dag (enligt https://postmaster.live.com/snds/index.aspx )och otroligt många email kommer aldrig fram, fast till yahoo.com är det ännu värre.
Allt detta trots rätta reverse lookup på IP och annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag har också stött på såna problem.. har inte telia som epost men som bredband (iaf tills i höst, då ska jag byta när bindningstiden är slut). jag körde med horde som epost-klient (webmail) och tittar man i headers så kan man se att ip-adressen direkt till mig klistrades in.. och där regerade spam-filter.. jag gjorde så att jag bytte till epost-klienten roundcube istället som INTE lägger till ip-adressen utan bara ifrån servern det skickas ifrån.
i mitt fall var det spam-registret/databasen www.sorbs.net som användes och där är massa telia-ipadresser blockerade (ip-range t.o.m). tog kontakt med telia och bad dom hantera detta.. fick ett sms där dom sa att problemet var löst - men det är fortfarande spärrat i registret. edit: min webmail ligger på ett webhotell i kanada |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Inte heller jag kan maila Hotmail via min Telia-smtp.
Sånt här är relativt vanligt tycker jag. Jag har länge inte kunnat maila Home och Spray via min BBB-smtp. Jag har nu tre uppkopplingar plus en mailserver som jag kan maila ifrån. Telia adsl, Tele2 mobilt 3g, BBB fiber och en egen server. Det värsta som kan hända mig nu är att ett svar från företagets kundtjänst blir lite försenat. Men det är så klart inte bara mailproblem som gör att jag har så många uppkopplingar till företaget. Skulle någon uppkoppling gå ner så vill jag ha full redundans. Breband är dessutom väldigt billigt idag, så det behöver inte bli särskilt dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Men nu får jag inga fel-meddelanden när jag svarar/mailar till Hotmail-adresser. Det fick jag tidigare i veckan. Betyder det nu att de kommer fram eller kan de hamnar i några spamfilter och bara försvinna i "cyberspace" nu.
Skickar via Telia-smtp men ej telia-epost adress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|