FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har köpt en webshop som har en adress hos den jag köpt den. Nu vill jag köpa en egen domän till denna och peka om den. Vill också gärna ha möjlighet att ha en mailadress med domännamnet att visa kunderna och som de kan maila till.
Frågan är vilken lev som är att rekommendera och som är billiga på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Idag erbjuder ju såväl Microsoft som Google gratis site/mailtjänster som kan vara attraktiva...vilken man ev. väljer av dessa handlar väl om tycke och smak, är man nybörjare så tycker jag Microsofts integration med Office och Office Live underlättar...
edit: alternativt kör man en egen mailserver, jag har själv köpt en Synology DS207+ som jag vet går att sätta upp som såväl web som mailserver, på ett väldigt enkelt sätt...och som även i övrigt är en grym produkt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
..jag läste kanske inte frågan ordentligt, rubriken adresserade bara mailfrågan, jag vet faktiskt inte vilka möjligheter som finns hos Microsoft/Google att peka om domäner, men det borde väl gå...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Du vill köpa en ny domän, och använda till (1) webshoppen eller endast för (2) mail? Om (1) så behöver du ett vanligt webbhotell. Finns mängder med billiga, men du får oftast vad du betalar för. Du kanske bör undvika de allra billigaste om du ska driva en seriös webbshop. Om (2) skulle jag förmodligen använda Google's mailtjänst eller Windows Live som nämnts ovan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|