FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena,
Precis startat ett nytt företag (ca 1 månad sedan) och skickade in en ansökan om ny företagskund till Swedbank för ca 1,5 vecka sedan. Drog först till ett Swedbank-kontor och försökte fixa ett företagskonto men dom hänvisa till att jag skulle skicka iväg den ansökan till deras företagskontor, sagt och gjort. Trodde att det inte skulle ta mer än 30 minuter framför disken att fixa företagskonto, men icke. Typiskt när man behöver det så ska det ta sådan tid... Är det normalt att det ska ta sådan tid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Senast hade jag ett nytt företagskonto på 5min över telefon hos Swedbank...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad har du för kontakt med din bankman?
Själv tog det mig mindre än 1 minut att få företagskonto hos Länsförsäkringar. Ett mejl, samt ett brev för påskrivning i retur. Snabbt och smidigt. Byt bank! (om du inte i övrigt är väldigt nöjd med Swedbank). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag menar, förstår inte riktigt varför det ska ta sån tid. Men nu ska jag bli tillkallad till ett möte också hos Swedbank (fick telefonsamtal precis). GAH, varför går det inte bara att göra på 5 minuter.
Nästan bud på att testa att ringa Swedbank via telefon och försöka fixa det över telefonen. (Är inte kund på Swedbank sen tidigare). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om man inte har en relation(historia) med banken så brukar de vilja ha ett möte där du får beskriva ditt företag lite. Efter det mötet får du troligen en personlig bankman som kontakt och allt därefter kommer gå smidigt som smör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi försökte med swedbank i våras när vi hade lite bråttom att få bankkonto (behövde ett på c:a 2 veckor). De ville inte göra något på telefon och ville inte ta ett personligt möte utan hänvisade till en ansökan med en väldans massa fält man skulle fylla i och sen skulle de ta kontakt med en när de hade tid, vilket de inte ville lova skulle bli inom två veckor.
Ringde Handelsbanken och fick ett möte två dar senare där vi startade kontot och gick igenom vilka tjänster vårt företag behövde och berättade lite om företaget. Kan nämna att det här var för AB, när jag startade enskild firma tidigare var det betydligt enklare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
för min del gick det på 3 minuter att få en bankman och möte hos Swedbank.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Borde nog ha gått till företagskontoret direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bra tajmat nu när det snackas om en ev. konkurs för Swedbank. Säker på att du inte ska välja en bättre bank?
@greenio.se: Handelsbanken är bra, percis som du säger. De har stor erfarenhet av företagskunder. Dessutom är de en stabil bank som klarat sig mycket lindrigt undan den finansiella krisen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||